2012/2013 BA-IVK_TTPE Texts and Text Production - English
| English Title | |
| Texts and Text Production - English |
Course information |
|
| Language | English |
| Exam ECTS | 5 ECTS |
| Type | Mandatory |
| Level | Bachelor |
| Duration | One Semester |
| Course period |
Autumn
1. semester |
| Time Table | Please see course schedule at e-Campus |
| Study board |
Study Board for BA in International Business Communication
|
| Course coordinator | |
|
|
| Main Category of the Course | |
|
|
| Last updated on 19-07-2012 | |
| Learning objectives | |||||||||||||||||
|
Målet med undervisningen er at give de studerende en teoretisk indsigt i de grundlæggende elementer og begreber, der er nødvendige for at kunne forstå, fortolke, producere og formidle forskellige former for faglige, erhvervsrelevante tekster. Målene er, at den studerende:
|
|||||||||||||||||
| Examination | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
| Examination | |||||||||||||||||
|
Målbeskrivelse: Den studerende skal kunne dokumentere, at han/hun: • har indsigt i de grundlæggende tekstmæssige begreber, der er blevet introduceret i undervisningen, og kan anvende disse til analyse af en tekst • er i stand til at udarbejde et skriftligt tekstprodukt på engelsk, der opfylder de konventioner, der gælder for den givne tekstgenre • er i stand til at redegøre for de valg, der er truffet ifm. udarbejdelsen af produktet • er i stand til i både tekstprodukt og analyse at formulere sig på relativt flydende og korrekt engelsk uden væsentlige kommunikationsforstyrrende fejl. |
|||||||||||||||||
| Course content | |||||||||||||||||
|
Til enhver genre hører et sæt af normer og forventninger, og det er identifikationen af disse, der er i fokus på kurset. Der gives en introduktion til genreteoretiske, tekstanalytiske, tekstlingvistiske og sproglige aspekter af særlig relevans for forståelse og analyse af faglige tekster. |
|||||||||||||||||
| Teaching methods | |||||||||||||||||
| Kurset består i en kombination af forelæsninger, diskussioner og øvelser. | |||||||||||||||||
| Student workload | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
| Expected literature | |||||||||||||||||
|
Bodil Helder: Textual Analysis. An approach to analysing professional texts. Samfundslitteratur, 2011. Evt. supplerende litteratur opgives på semesterplan |
|||||||||||||||||