2012/2013 BA-IVK_VK2E Business communication 2 - English
English Title | |
Business communication 2 - English |
Course information |
|
Language | English |
Exam ECTS | 7.5 ECTS |
Type | Mandatory |
Level | Bachelor |
Duration | One Semester |
Course period |
Spring
4. semester |
Time Table | Please see course schedule at e-Campus |
Study board |
Study Board for BA in International Business Communication
|
Course coordinator | |
|
|
Main Category of the Course | |
|
|
Last updated on 25-10-2012 |
Learning objectives | |||||||||||||||||
Målet er at videreudvikle de færdigheder i løsning af virksomhedens skriftlige kommunikation, som den studerende har erhvervet i kurset Virksomhedskommunikation 1. Den studerende forventes efter Virksomhedskommunikation 2 at have indgående kendskab til de forskellige genrer gennemgået inden for området og til genrernes forskellige sproglige og stilistiske karakteristika på henholdsvis engelsk og dansk. Desuden forventes den studerende at kunne uddrage de væsentlige detaljer i en fagsproglig tekst og præsentere informationen på en klar og velformuleret måde til en nærmere defineret målgruppe. Den studerende skal kunne udtrykke sig sprogligt korrekt og bruge relevante fagtermer samt have kendskab til fagordbøger og andre hjælpemidler. Disse hjælpemidler skal kunne bruges effektivt og korrekt. |
|||||||||||||||||
Prerequisite | |||||||||||||||||
Skriftlig prøve 1 baserer sig dels på undervisningen på 4. semester, dels på undervisningen de foregående semestre. | |||||||||||||||||
Examination | |||||||||||||||||
Skriftlig prøve 1 | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Examination | |||||||||||||||||
Målbeskrivelse: Den studerende skal kunne: - producere tekster på dansk og fremmedsproget som overholder de sproglige og stilistiske konventioner for almindeligt forekommende genrer inden for området - vælge den rette genre og tilpasse målsprogsteksten til modtageren, kommunikationssituationen og tekstens funktion - udtrykke sig såvel på fremmedsproget som på dansk uden kommunikationsforstyrrende fejl i forhold til opgaven og målgruppen - anvende et i kommunikationssituationen passende ordforråd, herunder den relevante fagterminologi Mere specifikt skal den studerende i forbindelse med 1A derudover kunne: - forstå en længere tekst og uddrage de informationer som ud fra opgaveformuleringen er væsentlige for modtageren af målteksten. - præsentere disse informationer korrekt og neutralt, klart og velstruktureret og på en måde der er tilpasset målgruppen og formålet med referatet. Lodtrækning. Studerende skal enten op i 1A eller 1B (offentliggøres 14 dage før eksamen). |
|||||||||||||||||
Course content | |||||||||||||||||
Kurset bygger videre på Virksomhedskommunikation 1, og der introduceres mere avancerede kommunikationssituationer i forhold til virksomhedens forskellige stakeholders og i forhold til forskellige fagsproglige kontekster. Der arbejdes med selvstændig formulering, resumé og tilpasning af tekster, både på dansk og på engelsk. Der indgår også et antal oversættelser. |
|||||||||||||||||
Teaching methods | |||||||||||||||||
Kurset består af en kombination af forelæsning, holdundervisning, diskussioner, oplæg fra studerende samt mundtlige og skriftlige øvelser. For at sætte kurset ind i en realistisk og praktisk sammenhæng vil en del af kurset være bygget op omkring en eller flere case-opgaver. Undervisningen foregår dels på engelsk, dels på dansk. | |||||||||||||||||
Student workload | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Expected literature | |||||||||||||||||
Litteratur er følgende:
Courtland L. Bovée & John V. Thill: Business Communication Today, 11th ed., Global edition 2012, Pearson . Swan, Michael (2009): Practical English Usage, 3rd ed., Oxford |