2012/2013 BA-TOL3 Ledelse af informationssystemer - forandring, innovation og viden
English Title | |
Management of Information Systems - Change, Innovation and Knowledge |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Placering |
Efterår
3. semester |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og informationsteknologi, BSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 17-09-2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Efter kurset skal den studerende kunne:
|
|||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Virksomheder befinder sig i dag i en dynamisk verden hvor markederne globaliseres og konkurrencen intensiveres i et hastigt tempo. Disse forhold stiller krav til ledelsen og organiseringen af informationssystemer. Med udgangspunkt i innovations-, forandrings- og vidensledelse beskæftiger dette fag sig med teorier, modeller og begreber til at virksomheder kan håndtere de udfordringer de står overfor. Innovationsledelse: Krav til nytænkning af produkter, services, organisations- og produktionsformer stiller krav til virksomhedernes innovationsevne. På faget vil de studerende arbejde med forskellige innovationsforståelser og -modeller som kan understøtte ledelsen og organiseringen af innovationsprocesser. Forandringsledelse: Faget sætter fokus på forandringsledelse med henblik på at give de studerende en forståelse for hvilke muligheder, udfordringer og konsekvenser indførelse af ny teknologi skaber i organisationer. Vidensledelse: Kompleks viden og avancerede teknologier udgør vigtige elementer i forretningsgrundlaget for et stigende antal virksomheder. Med emnet vidensledelse, retter faget opmærksomheden mod ledelsesmæssige udfordringer i relation til vidensintensive virksomheder. |
|||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Undervisningen foregår som en blanding af storholdsforelæsninger, små gruppeøvelser og diskussion. De studerende vil også blive bedt om forberede mindre opgaver og præsentationer undervejs på kurset. | |||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||
|
Sidst opdateret den 17-09-2012