2012/2013 DIP-HDIB_IB06 International Marketing & Branding
English Title | |
International Marketing & Branding |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et quarter |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HD (IB)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 01-09-2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Den studerende skal: • Opnå viden om og indsigt i fagområdets anvendte begreber, teorier, modeller og parametre/værktøjer Kunne forstå og reflektere over, hvordan, hvorfor og i hvilket omfang disse værktøjer kan anvendes i praksis Den studerende skal: • Kunne beskrive, klassificere, strukturere og kombinere fagets begreber, modeller og teorier med henblik på identifikation, analyse og løsning af kommunikative problemstillinger med betydning for virksomhedens ledelsesbeslutninger på såvel nationale som internationale markeder • Selvstændigt, substantielt og logisk sammenhængende rekommandere en kommunikationsstrategi/plan, herunder målsætninger, estimeret budget, forslag til tidsplan og prioritering af aktiviteter med udgangspunkt i definerede og argumenterede målgrupper • Opstille design for og analyser til evaluering af kampagnens mentale og adfærdsmæssige effekter Kunne analysere brand identitet og -image og fremkomme med forslag til aktiviteter til fortsat vedligeholdelse/styrkelse af brand equity Vurderingskriterier for målopfyldelsen: Karakteren 12 gives for den præstation, der demonstrerer udtømmende opfyldelse af kursets læringsmål, således som det fremgår af fagbeskrivelserne med ingen eller få væsentlige mangler. Ved kursets afslutning skal den studerende kunne:
|
|||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
International Marketing & Branding | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Formålet er at give den studerende viden og indsigt i fagområdets teorier, modeller og metoder for, hvorledes forskellige kommunikationsformer- og instrumenter kan eksponere, informere, influere og skabe dialog med virksomhedens nationale og internationale interessenter med henblik på at realisere planlagte markedsmålsætninger samt adfærds- og mental responser, herunder opbygning og styrkelse af brands.
Det er endvidere sigtet at sætte den studerende i stand til at analysere og evaluere effekten af de planlagte/iværksatte kommunikationsaktiviteter, herunder foretage estimater af aktiviteternes lønsomhed (ROI/ROMI) på kort og lang sigt. |
|||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Fremmøde: Undervisningsformen vil være en dialogbaseret gennemgang af pensum, og ikke mindst relativering af samme. Denne relativering vil ske i form af gennemgang af kortere og længere cases som illustrerer pensums pointer og anvendelse i praksis. Disse cases vil i et vist omfang være klasseøvelser som enten forberedes inden (udleveres) undervisningen, eller gennemgås ved forelæsningerne blandt de studerende. Endeligt kan der også være gæster der illustrerer pensum i praksis. Virtuel: Fagelementet er baseret på en kombination af virtuelle diskussioner de studerende imellem og en coach på basis af uploadede læringsmaterialer og opgaver. Der arbejdes både individuelt og i grupper. De studerende vil igennem forløbet skulle fortolke materialet og videreformidle dette skriftligt til deres medstuderende. |
|||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||
Meddeles senere. |
Sidst opdateret den 01-09-2012