2012/2013 DIP-HDIB_IB07 Emerging Markets
| English Title | |
| Emerging Markets |
Kursusinformation |
|
| Sprog | Dansk |
| Prøve-ECTS | 5 ECTS |
| Type | Valgfrit |
| Niveau | Diplom |
| Varighed | Et quarter |
| Placering | Efterår |
| Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
| Studienævn |
Studienævnet for HD (IB)
|
| Kursusansvarlig | |
|
|
| Fagområde/Category | |
|
|
| Sidst opdateret den 02-09-2012 | |
| Læringsmål | |||||||||||||||||
|
Den studerende skal: • Have viden om strategier, udlandsinvesteringer, salg og HR ifm forretningsaktiviteter i de nye markeder • Kunne identificere ligheder og forskelle mellem specifikke nye markeder • Forstå hvordan disse økonomier bidrager til og indgår i globaliseringsprocesser Den studerende skal kunne: • Forstå og forklare institutioners rolle i vækst og erhvervsudvikling • Foretage analyser af tendenser og vekselvirkninger mellem politik, institutioner og økonomi i nye markeder Den studerende er i stand til: • At kunne præsentere, kritisk bedømme og anvende teorier og begreber gennemgået på kurset • At kunne identificere relevante indikatorer for politiske risiko, institutionel kvalitet og økonomisk udvikling og finde aktuel og opdateret information via internettet og biblioteksressourcer • At lægge analyser af nye markeder til grund for udviklingen af strategier for virksomheder med erhvervsaktiviteter, eller planer om sådanne aktiviteter, i de nye markeder Den samlede arbejdsbelastning dækker timer fordelt på undervisning, forberedelse og eksamensaktiviteter. |
|||||||||||||||||
| Eksamen | |||||||||||||||||
| Emerging Markets | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
|
Undervisningen ligger på torsdage kl. 17.30-20 i uge 43-49, eksamen d. 13.12.
|
|||||||||||||||||
| Undervisningsformer | |||||||||||||||||
|
Fremmøde: Kurset baseres på en kombination af forelæsninger, diskussioner, gruppearbejde, arbejde med undervisningscases i og uden for undervisningslokalet samt deltager-præsentationer. Kursuslitteraturen er udfordrende og deltagerne opfordres til at danne læsegrupper. Virtuel: Fagelementet er baseret på en kombination af virtuelle diskussioner de studerende imellem og en coach på basis af uploadede læringsmaterialer og opgaver. Der arbejdes både individuelt og i grupper. De studerende vil løbende igennem forløbet skulle fortolke materialet og videreformidle dette skriftligt til deres medstuderende. |
|||||||||||||||||
| Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||
|
Artikler - se undervisningsplan. |
|||||||||||||||||