2012/2013 DIP-HDIB_IB07 Emerging Markets
| English Title | |
| Emerging Markets | 
        Kursusinformation | 
    |
| Sprog | Dansk | 
| Prøve-ECTS | 5 ECTS | 
| Type | Valgfrit | 
| Niveau | Diplom | 
| Varighed | Et quarter | 
| Placering | Efterår | 
| Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus | 
| Studienævn | 
         
                        Studienævnet for HD (IB) 
         | 
    
| Kursusansvarlig | |
        
  | 
    |
| Fagområde/Category | |
        
  | 
    |
| Sidst opdateret den 02-09-2012 | |
| Læringsmål | |||||||||||||||||
| 
                Den studerende skal: • Have viden om strategier, udlandsinvesteringer, salg og HR ifm forretningsaktiviteter i de nye markeder • Kunne identificere ligheder og forskelle mellem specifikke nye markeder • Forstå hvordan disse økonomier bidrager til og indgår i globaliseringsprocesser Den studerende skal kunne: • Forstå og forklare institutioners rolle i vækst og erhvervsudvikling • Foretage analyser af tendenser og vekselvirkninger mellem politik, institutioner og økonomi i nye markeder Den studerende er i stand til: • At kunne præsentere, kritisk bedømme og anvende teorier og begreber gennemgået på kurset • At kunne identificere relevante indikatorer for politiske risiko, institutionel kvalitet og økonomisk udvikling og finde aktuel og opdateret information via internettet og biblioteksressourcer • At lægge analyser af nye markeder til grund for udviklingen af strategier for virksomheder med erhvervsaktiviteter, eller planer om sådanne aktiviteter, i de nye markeder Den samlede arbejdsbelastning dækker timer fordelt på undervisning, forberedelse og eksamensaktiviteter.  | 
    |||||||||||||||||
| Eksamen | |||||||||||||||||
| Emerging Markets | |||||||||||||||||
        
  | 
    |||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
| 
         
          Undervisningen ligger på torsdage kl. 17.30-20 i  uge 43-49, eksamen d. 13.12.
            | 
    |||||||||||||||||
| Undervisningsformer | |||||||||||||||||
| 
                Fremmøde:  Kurset baseres på en kombination af forelæsninger, diskussioner, gruppearbejde, arbejde med undervisningscases i og uden for undervisningslokalet samt deltager-præsentationer. Kursuslitteraturen er udfordrende og deltagerne opfordres til at danne læsegrupper. Virtuel: Fagelementet er baseret på en kombination af virtuelle diskussioner de studerende imellem og en coach på basis af uploadede læringsmaterialer og opgaver. Der arbejdes både individuelt og i grupper. De studerende vil løbende igennem forløbet skulle fortolke materialet og videreformidle dette skriftligt til deres medstuderende.  | 
    |||||||||||||||||
| Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||
| 
                  Artikler - se undervisningsplan.   | 
    |||||||||||||||||