2012/2013 DIP-HDOP_PKU Profitable Kunderelationer
English Title | |
Profitable Kunderelationer |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 5 ECTS |
Type | Valgfrit |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Placering |
Efterår
Tirsdag kl. 17.10-19.45 i ugerne 35-41 og 43-49 |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HD (INF)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 10-09-2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Viden • Med udgangspunkt i nyere teorier indenfor performance målinger, marketing, kommunikation, CRM og Loyalitet giver faget de studerende en forskningsbaseret viden om en bred vifte af især nyere marketing modeller og teknikker til optimering af virksomhedens kunderelationer set ud fra en økonomisk synsvinkel • På det praktiske plan bibringes de studerende viden om hvordan modeller, metoder og teorier indenfor marketing, kommunikation og økonomistyring, anvendes til at optimere kunderelationer. Ambitionen er, at de studerende skal kunne forstå og reflektere over disse modeller, metoder og teorier håndteringen af specifikke kunderelationer. Færdigheder De studerendes centrale færdigheder omfatter at kunne: • Anvende fagets videnskabelige modeller og metoder til at organiserer, lede og styre virksomheders kunderelationer samt anvende de generelle færdigheder som knytter sig til faget i forbindelse med økonomisk optimering af virksomhedens kunderelationer. • Vurdere de teoretiske og praktiske problemstillinger som knytter sig til optimering af kunderelationer samt begrunde og vælge relevante marketing, kommunikations- og økonomistyringsmodeller til løsning af identificerede praktiske problemstillinger indenfor området. • Formidle problemstillinger og løsningsmodeller omkring håndteringen af kunderelationer til både fagfolk og ikke-specialister. Kompetencer De studerendes centrale kompetencer består i at kunne: • Varetage både traditionelle og mere udviklingsorienterede opgaver omkring kunderelationer i en arbejdsmæssig sammenhæng. • Identificere, analysere og fremkomme med løsningsforslag til håndtering af komplekse kundemæssige problemstillinger ved anvendelse af fagets begreber, teorier og metoder. • Indgå selvstændigt i faglige og tværfaglige organisatoriske samarbejder omkring udvikling og fastholdelse af profitable kunderelationer. |
|||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Eksamination | |||||||||||||||||
Eksamensmål: For at opnå karakteren 12 skal den studerende kunne: •Forklare fagets centrale modeller og teorier, som anført i fagbeskrivelsen. •Anvende disse modeller til analyse og/eller finde løsninger på empiriske/praktiske problemstillinger med udgangspunkt i virksomhedseksempler og/eller cases. •Sammenligne fagets forskellige teorier og modeller med henblik på at diskutere deres styrker og svagheder |
|||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Formål
Indhold
Det forudsættes at de studerende er indstillet på at forberede og præsentere minimum 1 case i grupper undervejs i forløbet. Undervisningen kombineres med en række gæsteforelæsere og cases fra danske virksomheder. Der lægges op til en aktiv bruger involvering gennem debat og øvelser |
|||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Dialogforelæsning | |||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||
Kompendium til Profitable Kunderelationer, PEØ/CBS, Academic Books 2011 (med artikler af bl.a ;Cindy Barnes,Tim Ambler, Peter C Verhoef, Sue Puldran, Richard Speed, Frederick F. Reichheld, Henrik Andersen, Per Ø. Jacobsen, Adrian Payne, Pennie Frow m. fl.) |
Sidst opdateret den 10-09-2012