2012/2013 DIP-HDR_VFP Finansiel planlægning
English Title | |
Financial planning |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 5 ECTS |
Type | Valgfrit |
Niveau | Diplom |
Varighed | Sommer |
Placering |
Efterår
Undervisningen finder sted tirsdage og/eller torsdage fra uge 33-38. Tidspunkt: kl. 17.10 |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HD (REØ)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Studiesekretær: Birgitte Skov Mail: bs.acc@cbs.dk |
|
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 10-08-2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Fagets overordnede mål er at give de studerende en basisviden omkring betydningen af mere overordnede finansieringsforhold for den strategiske styring af virksomheden. De studerende vil således få kompetencer til forståelse af strategiske aspekter som grundlag for hvilke elementer der har indvirkning på værdiansættelse af virksomheder. | |||||||||||||||||
Forudsætninger | |||||||||||||||||
Progressionsvalgfag som kun udbydes til HD(R) studerende. | |||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
Finansiel planlægning | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Eksamination | |||||||||||||||||
Eksamen består af en skriftlig synopsis (lavet i grupper) på 8-10 sider, der danner grundlaget for en mundtlig udprøvning på 20 min. Det er alene den mundtlige udprøvning der er selvstændigt karaktergivende. | |||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Faget er i princippet inddelt i 4 områder:
|
|||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Faget består af 32 lektioner af 45 minuteres varighed. Undervisningen foregår på hold, der inddeles i et antal grupper. Der veksles mellem forelæsninger, gruppearbejder, klassedialog, studenterpræsentationer, små øvelser og løbende diskussioner. Der skal afleveres ca. 4 skriftlige opgaver på 6-8 sider, der bedømmes godkendt/ikke godkendt med henblik på indstilling til eksamen. Opgaverne afleveres i grupper, og dækker hovedområderne i pensum. Den ene af de skriftlige opgaver skal tillige suppleres med en mundtlig præsentation/diskussionsoplæg for hele klassen. Lærer og øvrige grupper fungerer som opponenter. |
|||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||
|
Sidst opdateret den 10-08-2012