2012/2013 KAN-CMF_KA Kandidatspeciale
English Title | |
Master's thesis |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 30 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et semester |
Placering | Forår |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og filosofi, MSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 24-08-2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Den studerende formulerer selv emnet for sin kandidatafhandling. Emnet skal vælges, så det dækker væsentlige elementer af de i Studieordningens § 38 nævnte fag. Tema i kandidatafhandlingen står forholdsvist frit. Projekter skal dog tage udgangspunkt i en tematik eller en problematik som indeholder både filosofiske og erhvervsøkonomiske elementer. Det metodiske udbytte: Efter at have gennemført kandidatafhandlingsforløbet skal den studerende kunne: • Håndtere en iterativ proces, hvor bearbejdning af viden og formulering af problemstilling er gensidigt influerende. • Formulere en problemstilling, som kan styre og strukturere arbejdet med kandidatafhandlingen og dens indhold. • Argumentere for formulering af de spørgsmål, der besvares for at afdække problemstillingen. • Forklare og evaluere de metoder, der bliver anvendt i afdækningen af problemstillingen. • Udvælge og bearbejde teori, der bruges til formulering af problemstilling, opstilling af spørgsmål, analyse og konklusion. • Argumentere for relevansen af den anvendte teori. • Udvælge og bearbejde primære og sekundære kilder, der anvendes til dokumentation for analyse af problemstillingen. • Forklare og evaluere den overordnede sammenhæng mellem: formulering af problemstilling, valg og brug af teori, empiriindsamling og empiribearbejdning og konklusion. • Forklare den overordnede sammenhæng i et videnskabsteoretisk perspektiv. Karakteren 12 gives, når kandidatafhandlingen på fremragende vis, dvs. med ingen eller få uvæsentlige mangler lever op til følgende krav: * Afhandlingen integrerer og anvender relevante filosofiske og erhvervsøkonomiske elementer i løsningen af den formulerede problemstilling.
|
|||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
- |
Sidst opdateret den 24-08-2012