2012/2013
KAN-CMF_P01 Videregående integreret projekt
English Title
|
Videregående integreret projekt
|
|
Sprog
|
Dansk
|
Prøve-ECTS
|
10
ECTS
|
Type
|
Obligatorisk
|
Niveau
|
Kandidat
|
Varighed
|
Et semester
|
Placering
|
Forår
|
Tidspunkt
|
Se skemaet på e-Campus
|
Studienævn
|
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og filosofi, MSc
|
Kursusansvarlig
|
-
Ole Bjerg
- Institut for Ledelse, Politik og Filosofi
|
Fagområde/Category
|
-
Filosofi og videnskabsteori/Philosophy and philosophy of science
-
Økonomi, makroøkonomi og erhvervsøkonomi/Economics, macro economics and managerial economics
-
Metodelære/Methodology
|
Sidst opdateret den 24-08-2012
|
Læringsmål
|
Efter at have udarbejdet det integrerede projekt forventes den studerende at være i stand til:
-
at planlægge og udføre en iterativ proces, hvor bearbejdning af viden og formulering og udvikling af problemstilling er gensidigt influerende
-
at formulere en problemstilling, som i det praktiske projektarbejde egner sig til at styre og strukturere arbejdet med det integrerede projekt og dets indhold
-
at forklare de metoder, der bliver anvendt i afdækningen af problemstillingen herunder
-
at kunne beskrive sin egen faglighed i krydsfeltet mellem erhvervsøkonomi og filosofi og udnytte centrale elementer i denne faglighed til styrkelsen af det integrerede projekt metodiske sammenhæng
-
at udvælge og bearbejde teori, der bruges til formulering af problemstilling, opstilling af spørgsmål, analyse og konklusion, og argumentere for relevansen af den anvendte teori.
|
Eksamen
|
|
|
Videregående integreret projekt:
|
Prøveform
|
Mundtligt med skriftligt forlæg
|
Karakterskala
|
7-trins-skala
|
Censur
|
Ekstern censor
|
Eksamensperiode
|
Maj/juni
|
Hjælpemidler
|
Uden forberedelse
|
Varighed
|
30 minutter
|
Eksamen i det Videregående Integrerede Projekt er en individuel 30 minutters mundtlig eksamen uden forberedelse på basis af et gruppeprojekt. Der gives en individuel bedømmelse af projektet og den mundtlige præstation (helhedsbedømmelse). Projektet udarbejdes i grupper af 2-5 studerende, og skal have et omfang på max. 20 normalsider + 10 normalsider pr. person: - 5 studerende: max. 70 sider (ekskl. bilag)
- 4 studerende: max. 60 sider (ekskl. bilag)
- 3 studerende: max. 50 sider (ekskl. bilag)
- 2 studerende: max. 40 sider (ekskl. bilag)
- 1 studerende: max. 30 sider (ekskl. bilag).
Ved syge-/omprøven går man til individuel mundtlig eksamen med udgangspunkt i det ved ordinær eksamen foreliggende projekt. Hvis der pga. sygdom ikke er afleveret et projekt ved den ordinære eksamen, afleveres et projekt til sygeprøven.
|
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik
|
Projektet har som mål at udvikle den studerendes evner til selvstændig konstruktion af problemer i krydsfeltet mellem erhvervsøkonomi og filosofi. Denne problematisering skal have praktisk såvel som teoretisk relevans. Det betyder, at projektet skal udfolde en selvstændig vægtning af hensyn til praktisk relevans såvel som relevans i forhold til de forskningsfelter, som den studerendes udvikling er rettet imod. Det kan dreje sig om det fagfilosofiske felt, men kan også inddrage organisationsteoretiske og -analytiske samt sociologiske felter. Projektets teoretiske relevans tænkes primært vurderet i forhold til de på uddannelsen præsenterede temaer og fag på 1. år.
|
Undervisningsformer
|
Vejledning i grupper. Antallet af vejledningssessioner afhænger af gruppestørrelse. Der påregnes i alt 2-4 vejledningssessioner pr. gruppe.
|
Arbejdsbelastning
|
Løbende opgaver og fremlæggelser
|
250
timer
|
Eksamensforberedelse
|
20
timer
|
|
Sidst opdateret den 24-08-2012