2012/2013 KAN-CMP_KAN Kandidatafhandling
English Title | |
Master' Thesis |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 30 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et semester |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og psykologi, MSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 13-08-2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Læringsmål for kandidatafhandlingsforløbet er opstillet i to aspekter. Det ene vedrører det metodiske udbytte af arbejdet med afhandlingen; det andet vedrører de elementer, afhandlingen skal bestå af. Karakteren 12 gives, når kandidatafhandlingen på fremragende vis, dvs. med ingen eller få uvæsentlige mangler, lever op til følgende krav: Metode • Opstille og afgrænse en problemstilling under CM(psyk.)’s fagområde, der kan behandles inden for afhandlingens rammer. • Forklare undersøgelsesmetoden, herunder sammenhængen mellem problemformulering, metode, teori, evt. empiri, analyse og konklusion. • Udvælge og bearbejde teori, der bruges til formulering af problemet, analyse og konklusion. • Udvælge og bearbejde primære og sekundære kilder, der anvendes i analysen og besvarelse af spørgsmålet. • Håndtere en iterativ proces, hvor bearbejdning af viden og formulering af spørgsmål er gensidigt influerende. • Forklare den overordnede sammenhæng i et videnskabsteoretisk perspektiv. Indhold
|
|||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
Kandidatafhandling | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Eksamination | |||||||||||||||||
Prøven i kandidatafhandlingen bedømmes med ekstern censur og har form af en mundtlig eksamination på grundlag af en skriftlig afhandling. Kandidatafhandlingen skal omfatte max. 80 normalsider for én studerende, og max. 120 normalsider for to og tre studerende. Studienævnet fastsætter nærmere retningslinjer for det mundtlige forsvar i en manual. Ved bedømmelsen medvirker vejlederen (hvis flere vejledere dog alene hovedvejlederen) samt én ekstern censor. Bedømmelsens resultat er et udtryk for en helhedsvurdering af den skriftlige afhandling (inkl. resuméet), den mundtlige eksamination samt den studerendes stave- og formuleringsevne, idet det faglige indhold dog vægter tungest. Udarbejdelsen af afhandlingen kan ske individuelt eller af to eller tre studerende i fællesskab. Den mundtlige prøve foregår som en individuel prøve af 45 minutters varighed. Der afholdes ikke ordinære eksaminer i juli måned. For omprøve gælder følgende bestemmelser: Hvis afhandlingen er udarbejdet af én studerende, og denne ikke består, betragtes afhandlingen som ikke-acceptabel. Forud for omprøven skal der derfor ske en fornyet gennemarbejdning af afhandlingen med henblik på en forbedring af dette. Som grundlag herfor afgiver eksaminatorerne senest ugedagen efter den mundtlige eksamination en skriftlig kritik af afhandlingen. Hvis afhandlingen er udarbejdet af to eller tre studerende, og en studerende ikke består, skal vedkommende til en mundtlig omprøve. Hvis afhandlingen er udarbejdet af to eller tre studerende, og ingen af de studerende opnår en beståelseskarakter, betragtes afhandlingen som helhed som ikke-acceptabel. Forud for omprøven skal der derfor ske en fornyet gennemarbejdning af afhandlingen med henblik på en forbedring af dette. Som grundlag herfor afgiver eksaminatorerne senest ugedagen efter den mundtlige eksamination en skriftlig kritik af afhandlingen. |
|||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Workshop. | |||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Se nedenfor. | |||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||
|
Sidst opdateret den 13-08-2012