2012/2013 KAN-CM_A106 Mediastrategi og Mediaplanlægning
English Title | |
Mediastrategi og Mediaplanlægning |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Valgfrit |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et quarter |
Placering |
Efterår, Første quarter
Ændringer i skema kan forekomme Mandag 08.00-9.50, uge 36 Mandag 08.00-11.40, uge 37-43 |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Max. antal deltagere | 150 |
Studienævn |
Studienævnet for cand. merc.
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Secretary: Helle-Merete Hagedorn (hmh.marktg@cbs.dk) | |
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 10-07-2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Den studerende skal ved afslutningen af faget kunne:
|
|||||||||||||||||
Forudsætninger | |||||||||||||||||
Ingen forudgående. Det er dog en fordel af have grundlæggende kendskab
til marketing og forbrugeradfærd. Faget er især relevant for studerende på EMF, MCM, SMC, der ønsker at udvide og udvikle deres kompetencer inden for marketing og kommunikationsplanlægning |
|||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
4 timers individuel skriftlig eksamen med hjælpemidler – begrænset adgang. | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Eksamination | |||||||||||||||||
4 timers individuel skriftlig eksamen med hjælpemidler – begrænset adgang. PC eksamen, enten på CBS’ computere (primært ønske) eller egne computere (sekundært ønske). Bedømmes af Lars Grønholdt uden censur. |
|||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Fagets mål er at give indsigt i teorier og metoder inden for mediastrategi og mediaplanlægning. Dermed skal faget sætte de studerende i stand til at analysere og løse problemer inden for mediastrategi og mediaplanlægning – samt at udarbejde og vurdere en mediastrategi og en mediaplan. Inden for virksomhedens markedskommunikation er der i disse år fokus på mediaplanlægning, såvel internationalt som her i landet, og der iagttages en stigende grad af professionalisme i praksis. Når en reklamekampagne gennemføres, ønsker annoncøren selvfølgelig, at den relevante målgruppe bliver eksponeret for det konkrete budskab i de ”rigtige” medier, og på det ”rigtige” tidspunkt i det ”rigtige” omfang. Faget beskæftiger sig med disse temaer, struktureret efter en generel mediaplanlægningsproces. |
|||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Forelæsninger med cases/øvelser samt fremlæggelse i klassen | |||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||
|