2012/2013 KAN-KANKOM Kandidatspeciale
English Title | |
Master' Thesis |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 30 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et semester |
Placering | Forår |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation, MSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 12-06-2013 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Læringsmål for kandidatafhandlingsforløbet er opstillet i to aspekter, det ene vedrører det metodiske udbytte af arbejdet med afhandlingen, det andet vedrører de elementer afhandlingen skal bestå af. Det metodiske udbytte Efter at have gennemført kandidatafhandlingsforløbet skal den studerende kunne: Håndtere en iterativ proces, hvor bearbejdning af viden og formulering af problem er gensidigt influerende. Formulere et problem, som kan styre og strukturere arbejdet med kandidatafhandlingen og dens indhold. Argumentere for formulering af de spørgsmål, der besvares for at løse problemet. Forklare og evaluere de metoder, der bliver anvendt besvarelsen af spørgsmål og ved løsningen af problemet. Udvælge og bearbejde teori, der bruges til formulering af problem, opstilling af spørgsmål, analyse og konklusion. Argumentere for relevansen af den anvendte teori. Udvælge og bearbejde primære og sekundære kilder, der anvendes til dokumentation for analyse og løsning af problemet. Forklare og evaluere den overordnede sammenhæng mellem: formulering af problem, valg og brug af teori, empiriindsamling og empiribearbejdning og konklusion. Forklare den overordnede sammenhæng i et videnskabsteoretisk perspektiv. Indholdskriterier: Karakteren 12 gives, når kandidatafhandlingen på fremragende vis, dvs. med ingen eller få uvæsentlige mangler lever op til følgende krav: Afhandlingen er styret af en for uddannelsen relevant problemformulering udviklet af den studerende.
|
|||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
. | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Eksamination | |||||||||||||||||
Omprøvebestemmelser: Hvis afhandlingen er udarbejdet af én studerende og denne ikke består, betragtes afhandlingen som ikke-acceptabel. Forud for omprøven skal der ske en fornyet gennemarbejdning af afhandlingen med henblik på en forbedring af denne. Som grundlag herfor afgiver eksaminatorerne senest ugedagen efter den mundtlige eksamination en skriftlig kritik af afhandlingen. Hvis afhandlingen er udarbejdet af to studerende, og den ene ikke består, skal vedkommende til en mundtlig omprøve. Hvis afhandlingen er udarbejdet af to studerende, og begge studerende ikke opnår en beståelseskarakter, betragtes afhandlingen som helhed som ikke-acceptabel. Forud for omprøven skal der derfor ske en fornyet gennemarbejdning af afhandlingen med henblik på en forbedring af dette. Som grundlag herfor afgiver eksaminatorerne senest ugedagen efter den mundtlige eksamination en skriftlig kritik af afhandlingen. Sygeprøvebestemmelser: Hvis en studerende ikke kan deltage i den mundtlige prøve pga. sygdom, skal vedkommende til en ny mundtlig prøve. |
|||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Kursusaktivitet: Kick off seminar, metodekursus, follow up seminar Studenterarbejdstimer: Kick off, follow up Forelæsninger/workshops (inkkl. forberedelse: 30 timer Metodekursus Forelæsninger/ øvelser (inkl. forberedelse: 100 timer) Vejledning (NB. for 1 studerende): 21 timer Udarbejdelse af afhandling og mundtlig eksamen (inkl. forberedelse): 674 timer Total: 30 ECTS / 825 SAT |
|||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||
Der udarbejdes en manual til specialeforløbet (på dansk og engelsk), den findes i Learn og på e-campus. A manual for the thesis proces will be provided in Learn and on e-campus. |
Sidst opdateret den 12-06-2013