2013/2014 BA-HAK_IKIP Intern kommunikation i praksis
English Title | |
Internal Communication in Practice |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Placering | Forår |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og
virksomhedskommunikation, BSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 24-03-2014 |
Læringsmål | |||||||||||||||||||||||||
Bedømmelsen tager udgangspunkt i
disse læringsmål, hvor den studerende skal:
|
|||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||||||
Semestrets overordnede tema er intern
kommunikation i praksis. Undervisningen har fokus på de primære
emner indenfor intern kommunikation, som de studerende vil møde i
erhvervslivet. Det handler om kommunikationsstrategier, -
planlægning og de forskellige interne kommunikationskanaler med
særligt fokus på bl.a. intranet og linjekommunikation (herunder
forandringskommunikation).
Der arbejdes med forskellige metoder til at planlægge, analysere og udvikle den interne kommunikation, bl.a. kommunikation på strategi- og planlægningsniveau. Semestrets arbejde foregår såvel individuelt som i grupper, da begge arbejdsformer kendetegner den moderne organisation. Overordnet set kommer vi rundt om de primære kernekompetencer inden for intern kommunikation, hvor de vigtigste er evnen til at kunne kommunikere selv, samarbejde samt forstå, planlægge og udvikle intern kommunikation i en organisation. |
|||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||||||
Undervisningen i
Kommunikationsværkstederne er primært praktisk orienteret og
understøtter udviklingen af de studerendes egne
kommunikationsfærdigheder. Det er derfor påkrævet af de studerende,
at de yder en aktiv indsats i og uden for værkstedet. Der
introduceres og diskuteres elementære teorier og værktøjer med
udgangspunkt i organisationernes praksis. Underviseren påtager sig
typisk en vejleder- og coachrolle, når de studerende arbejder med
opgaveløsning. Der er dermed i meget lille omfang tale om fælles
teorigennemgang fra underviserens side. Der er en udpræget
dialogisk undervisningsform, og undervisningen foregår udelukkende
i et særligt indrettet medieværksted, hvor de studerende også har
mulighed for at arbejde selvstændigt udenfor undervisningstimerne.
Undervisning: 40 Forberedelse og selvstændigt arbejde: 66,25 Eksamen: 100 Total: 7,5 ECTS/206,25 SAT |
|||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||||||||||
Offentliggøres på CBSLearn inden semesterets start. |
Sidst opdateret den
24-03-2014