2013/2014 BA-IMK_TCRM Tværfaglig case 2: responsible management
English Title | |
Interdisciplinary Case 2: Responsible Management |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Placering | Forår |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for BA i Interkulturel
Markedskommunikation
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 15-08-2013 |
Læringsmål | |||||||||||||||||||||||
Den studerende skal kunne:
|
|||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for indstilling til prøven | |||||||||||||||||||||||
Krav om aktiv
undervisningsdeltagelse (bedømmes godkendt/ikke godkendt)
Deltagelse i seminardag med mundtlig fremlæggelse og diskussion af caseanalyse. Sygeprøve: Udarbejdelse af individuel casebesvarelse på maksimalt 5 sider. |
|||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||||
Formålet med kurset er at sætte de
studerende i stand til at undersøge og diskutere sammenhængen
mellem interkulturel markedskommunikation og ansvarlig ledelse,
herunder at analysere konkrete empiriske cases og foreslå
strategiske løsninger på disse samt omsætte strategi til konkrete
produkter.
Med dette sigte for øje introduceres til en række teorier om og perspektiver på ansvarlighed og disse relateres til uddannelsens øvrige fagligheder, således at ansvarlighedsproblematikkerne så at sige belyses gennem det tværfaglige prisme, som IMK udgør - herunder med inddragelse af erhvervsøkonomiske, juridiske, marktingmæssige, kommunikative og sproglige vinkler, når og hvor dette er relevant. Der arbejdes med konkrete caseanalyser og diskussioner, hvor teoretiske, analytiske og strategiske overvejelser kombineres og udmøntes i konkrete, kreative kommunikationsløsninger. For at sikre den bredest mulige tværfaglige forankring og anvendelse koordineres undervisningen i Tværfaglig case 2 og Akademisk sprog således, at der arbejdes med de samme cases, men med fokus på at kombinere strategiske ansvarlighedsovervejelser med henholdsvis konkrete praktiske løsninger på dansk og teoretiske refleksioner på fremmedsproget. . |
|||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||||
Undervisningen består af en kombination af fællesforelæsninger og holdundervisning. Desuden er der en obligatorisk seminardag, hvor alle fremlægger og diskuterer caseanalyser. | |||||||||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||||||||
Eiberg, Kristian, Erich Karsholt,
Simon Torp & Sine N. Just (red) (2013): Markedskommunikation i
praksis. Frederiksberg: Samfundslitteratur
Der vil til kurset blive udarbejdet et kompendium med primærtekster om ansvarlig ledelse. |
Sidst opdateret den
15-08-2013