2013/2014 DIP-HDMM_MM8A Sales Management
| English Title | |
| Sales Management | 
| Kursusinformation | |
| Sprog | Dansk | 
| Prøve-ECTS | 5 ECTS | 
| Type | Valgfag | 
| Niveau | Diplom | 
| Varighed | Et quarter | 
| Placering | Andet quarter | 
| Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus | 
| Studienævn | Studienævnet for HD (MM) | 
| Kursusansvarlig | |
| 
 | |
| Primære fagområder | |
| 
 | |
| Sidst opdateret den 25-04-2013 | |
| Læringsmål | |||||||||||||||||||
| Den studerende skal: * Erhverve viden om de mest centrale begreber, værktøjer, teorier og modeller, der knytter sig til valgfagets centrale problemstillinger * Opnå forståelse for, hvordan udvikling af salgets organisering og salgsledelse kan ses som en central udviklingsproces i virksomheden Vurderingskriterier for målopfyldelsen: Karakteren 12 gives for den præstation, der demonstrerer udtømmende opfyldelse af kursets læringsmål, således som det fremgår af fagbeskrivelserne med ingen eller få væsentlige mangler. Den studerendes centrale færdigheder består i at kunne: * Identificere, analysere og udarbejde begrundede forslag til planlægning, organisering og ledelse af salgsprocessen under hensyntagen til den konkrete situation og via benyttelse af valgfagets værktøjskasse * Være i stand til kritisk at begrunde, bedømme og anvende relevant teori til at angive løsninger på et givet problem indenfor problemfeltet * Udvikle konkrete færdigheder til at analysere virksomhedens processer omkring salg og salgets ledelse, herunder fremkomme med begrundede forbedringsforslag på såvel operationelt, taktisk som strategisk plan. Den studerendes centrale kompetencer består i at kunne: 
 | |||||||||||||||||||
| Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||
| 
 | |||||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||
| 
          
            Undervisningen ligger kl. 8.55-12.25 på lørdage
i uge 41, 43-48. Eksamen mandag d. 16. og tirsdag d.
17.12.
          
           Fagmodulet vil især fokusere på følgende emneområder: Strategiske issues:
 Taktiske issues:
 | |||||||||||||||||||
| Undervisningsformer | |||||||||||||||||||
| Undervisningen gennemføres ved
dialogforelæsninger, øvelser og mini-cases med efterfølgende plenumdebat samt læring via elektronisk læringsplatform. Inddragelse af deltagernes egne erfaringer og aktuelle/konkrete problemstillinger i relation til pensum vil indgå. | |||||||||||||||||||
| Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||||
| 
 | |||||||||||||||||||
| Yderligere oplysninger | |||||||||||||||||||
| Studieansvarlig, lektor Flemming Cumberland | |||||||||||||||||||
| Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||||
| Meddeles senere. | |||||||||||||||||||
 
                             
                             
                             Permalink
            Permalink