2013/2014 DIP-HDR_HH Afgangsprojekt
| English Title | |
| Thesis | 
| Kursusinformation | |
| Sprog | Dansk | 
| Prøve-ECTS | 15 ECTS | 
| Type | Obligatorisk | 
| Niveau | Diplom | 
| Varighed | Et semester | 
| Placering | Forår Afleveringsfrist senest 12. maj 2014 kl. 16.00. | 
| Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus | 
| Studienævn | Studienævnet for HD (REØ) | 
| Kursusansvarlig | |
| 
 | |
| Studiesekretær: Birgitte Skov bs.acc@cbs.dk | |
| Primære fagområder | |
| 
 | |
| Sidst opdateret den 01-07-2013 | |
| Læringsmål | |||||||||||||||||||||||||
| Viden. • Den studerende skal have indgående viden om det problemfelt, som afgangsprojektet behandler, og viden i bredere dele end det behandlede problemfelt. Færdigheder: Den studerendes centrale færdigheder består i at kunne: • Opstille en operationel problemstilling inden for studiets genstandsfelt. • At argumentere for udvalgt teori, anvendt metodik og redegøre for det empiriske grundlag. • At vurdere anvendeligheden af projektets resultater og konklusioner. Kompetencer: Den studerendes centrale kompetencer består i at kunne: • Forholde sig kritisk over for udvalgt teori, anvendt metodik og redegøre for det empiriske grundlag. • Formidle og kommunikere afgangsprojektets problemstillinger og resultater på en forståelig måde. | |||||||||||||||||||||||||
| Forudsætninger for at deltage i kurset | |||||||||||||||||||||||||
| For at kunne skrive afgangsprojekt skal de/den studerende have aflagt prøve i fagene Eksternt regnskab, Strategisk ledelse, Økonomistyring, Skat og valgfag (men ikke nødvendigvis have bestået). | |||||||||||||||||||||||||
| Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||||||
| 
 | |||||||||||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||||||
| Afgangsprojektet skal være problemorienteret og emnet skal være selvstændigt formuleret af de/den studerende. Studerende skal demonstrere beherskelse af fagenes teorier og metoder og være i stand til at konstruere og fremlægge praktisk anvendelige løsninger i form af anvisninger og konklusioner på problemstillingen | |||||||||||||||||||||||||
| Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||||||
| Vejledning | |||||||||||||||||||||||||
Sidst opdateret den
01-07-2013
 
                             
                             
                             Permalink
            Permalink