2014/2015 BA-BIMKO1079U Tværfaglig case 2: responsible management
English Title | |
Interdisciplinary Case 2: Responsible Management |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Placering | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for BA i Interkulturel
Markedskommunikation
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 15-08-2014 |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||
Den studerende skal kunne:
|
||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for indstilling til prøven | ||||||||||||||||||||||||
Antal obligatoriske
aktiviteter: 1
Krav om aktiv
undervisningsdeltagelse (bedømmes godkendt/ikke godkendt)
Deltagelse i seminardag med mundtlig fremlæggelse og diskussion af caseanalyse. Sygeprøve: Udarbejdelse af individuel casebesvarelse på maksimalt 5 sider. |
||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||
Formålet med kurset er at sætte de studerende i
stand til at undersøge og diskutere sammenhængen mellem
interkulturel markedskommunikation og ansvarlig ledelse, herunder
at analysere konkrete empiriske cases og foreslå strategiske
løsninger på disse samt omsætte strategi til konkrete produkter.
Med dette sigte for øje introduceres til en række teorier om og perspektiver på ansvarlighed og disse relateres til uddannelsens øvrige fagligheder, således at ansvarlighedsproblematikkerne så at sige belyses gennem det tværfaglige prisme, som IMK udgør - herunder med inddragelse af erhvervsøkonomiske, juridiske, marktingmæssige, kommunikative og sproglige vinkler, når og hvor dette er relevant. Der arbejdes med konkrete caseanalyser og diskussioner, hvor teoretiske, analytiske og strategiske overvejelser kombineres og udmøntes i konkrete, kreative kommunikationsløsninger. For at sikre den bredest mulige tværfaglige forankring og anvendelse koordineres undervisningen i Tværfaglig case 2 og Akademisk sprog således, at der arbejdes med de samme cases, men med fokus på at kombinere strategiske ansvarlighedsovervejelser med henholdsvis konkrete praktiske løsninger på dansk og teoretiske refleksioner på fremmedsproget. . |
||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||
Undervisningen består af en kombination af fællesforelæsninger og holdundervisning. Desuden er der en obligatorisk seminardag, hvor alle fremlægger og diskuterer caseanalyser. | ||||||||||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||
Eiberg, Kristian, Erich Karsholt, Simon Torp
& Sine N. Just (red) (2013): Markedskommunikation i praksis.
Frederiksberg: Samfundslitteratur
Der vil til kurset blive udarbejdet et kompendium med primærtekster om ansvarlig ledelse. |
Sidst opdateret den
15-08-2014