2014/2015 DIP-DFINV1077U Private Equity
English Title | |
Private Equity |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Placering | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (FIN)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 30-04-2014 |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||
Ved fagets afslutning forventes det, at den
studerende er i stand til:
• diskutere private equity fondes corporate governance model og sammenligne denne med både børsnoterede selskaber og andre privatejede selskaber, • beskrive juridiske og finansielle aspekter af private equity fondes overtagelse og ejerskab af porteføljevirksomheder, • forholde sig til private equity fonde set fra et investorsynspunkt og herunder redegøre for deres performance og udfordringerne ved at måle denne, • sammenligne private equity fonde med venture fonde og business angels. |
||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||
I dette fag søges bl.a. nedennævnte aspekter
behandlet:
- Karakteristika ved de forskellige overtagne selskaber - Kapitalstruktur ved Private Equity fondenes virksomhedsovertagelser - Værdiansættelse og gældsfinansiering i forbindelse med overtagelserne - Private Equity fondenes Corporate governance modeller osv. - Afkast af Private Equity investeringer - Organisering og struktur af Private Equity fonde og deres investorer I behandlingen fokuseres på de forhold, som de pågældende selskaber arbejder under. |
||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||
Undervisningen foretages af en række forskellige
undervisere med forskellig ekspertise, herunder flere
gæsteundervisere fra Private Equity industrien. I undervisningen
inddrages i vidt muligt omfang eksempler og cases, og der forventes
en høj grad af deltagelse fra de studerende..
Fokus er i høj grad på de praktiske aspekter og forhold. |
Sidst opdateret den
30-04-2014