2014/2015 DIP-DINBO2003U International markedsanalyse & markedsføring
English Title | |
International market analysis & marketing |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et quarter |
Placering | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (IB)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 11-08-2014 |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||
Formålet er at give den studerende viden og indsigt i
markedsføringens teorier, modeller og analysemetoder for, hvorledes
markeder kan kvantificeres gennem markedsanalyse, eksponeres,
informeres og influeres for at skabe dialog med virksomhedens
nationale og internationale interessenter med henblik på at
realisere planlagte, målgivne samt gennemførbare
aktiviteter.
|
||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||
Fremmøde:
Undervisningsformen vil være en dialogbaseret gennemgang af pensum og relativering af samme. Denne relativering vil ske i form af gennemgang af kortere og længere cases, som illustrerer pensums pointer og anvendelse i praksis. Disse cases vil i et vist omfang være klasseøvelser, som enten forberedes inden undervisningen eller gennemgås ved forelæsningerne. Endeligt vil der også være gæsteforelæsere, der illustrerer pensums problemstillinger i praksis. Online: Fagelementet er baseret på en kombination af virtuelle diskussioner de studerende imellem og en coach på basis af uploadede læringsmaterialer og opgaver. Der arbejdes både individuelt og i grupper. De studerende vil løbende igennem forløbet skulle fortolke materialet og videreformidle dette skriftligt til deres medstuderende. |