2014/2015 DIP-DMAMU1001U Online promotionstrategi
English Title | |
Online Promotion Strategy |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et quarter |
Placering | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (MM)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 28-08-2014 |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||
Den studerende skal:
* Erhverve viden om de mest centrale begreber, værktøjer, teorier, aktører og modeller, der knytter sig til online markedskommunikation * Kunne forstå og reflektere over, hvordan og i hvilket omfang disse værktøjer kan anvendes i praksis. Vurderingskriterier for målopfyldelsen: Karakteren 12 gives for den præstation, der demonstrerer udtømmende opfyldelse af kursets læringsmål, således som det fremgår af fagbeskrivelserne med ingen eller få væsentlige mangler. Den studerende skal kunne: * Identificere og analysere virksomhedens muligheder og udfordringer, der er relateret til online markedskommunikation * Udarbejde begrundede forslag til planlægning, afvikling og evaluering af online marketingtiltag – set ud fra virksomhedens overordnede marketingstrategi * Vurdere og argumentere for anvendelsen af interaktive medier i virksomhedens promotionmix Ved kursets afslutning skal den studerende kunne udvise:
|
||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||
Faget fokuserer på både det operationelle, det
taktiske og det strategiske niveau omkring on-line
promotionstrategi – med udgangspunkt i følgende centrale og nyere
problemkredse, såsom:
* Interaktive medier og virksomheden * Den digitale forbruger og købsadfærd * Planlægning og anvendelse af interaktive medier i virksomhedens promotionstrategi * Direkte respons versus branding på interaktive medier * Effektmåling og evaluering af digital kommunikation * Anvendelse af sociale medier i kommunikationsprocessen * Anvendelse af mobile platforme i kommunikationsprocessen * Interaktive forretningsmodeller, muligheder og begrænsninger De valgte problemkredse analyseres og diskuteres med udgangspunkt i såvel udvalgte nyere forskningsartikler som i konkrete praktiske eksempler/cases. Der udarbejdes mulige løsningselementer på såvel teoretiske som praktiske problemstillinger, som vil danne udgangspunkt for anbefalinger til virksomheders praktiske markedsføringsplanlægning på såvel strategisk som taktisk plan. |
||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||
Der vil være tale om et aktivt indlæringsforløb
med kombinationer af oversigtsforelæsninger og dialog. Desuden vil
forekomme gruppebaseret casearbejder med præsentationer samt læring
via elektronisk læringsplatform.
Inddragelse af deltagernes egne erfaringer og aktuelle/konkrete problemstillinger i relation til fagets pensum vil indgå. |
||||||||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||||
Studieansvarlig, lektor Flemming Cumberland
Der er undervisning torsdag uge 34-41 kl. 17.10-20.15/19.45 og skriftlig eksamen d. 21. oktober |
||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||
Meddeles senere. |
Sidst opdateret den
28-08-2014