2014/2015 DIP-DMAMU3000U International markedskommunikation & branding
English Title | |
International Marketing Communication & Branding |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et quarter |
Placering | Fjerde quarter |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (MM)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 19-06-2014 |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||
Den studerende skal:
• Opnå viden om og indsigt i fagområdets anvendte begreber, teorier, modeller og parametre/værktøjer Kunne forstå og reflektere over, hvordan, hvorfor og i hvilket omfang disse værktøjer kan anvendes i praksis Vurderingskriterier for målopfyldelsen: Karakteren 12 gives for den præstation, der demonstrerer udtømmende opfyldelse af kursets læringsmål, således som det fremgår af kursusbeskrivelserne med ingen eller få væsentlige mangler. Den studerende skal: • Kunne beskrive, klassificere, strukturere og kombinere fagets begreber, modeller og teorier med henblik på identifikation, analyse og løsning af kommunikative problemstillinger med betydning for virksomhedens ledelsesbeslutninger på såvel nationale som internationale markeder • Selvstændigt, substantielt og logisk sammenhængende rekommandere en kommunikationsstrategi/plan, herunder målsætninger, estimeret budget, forslag til tidsplan og prioritering af aktiviteter med udgangspunkt i definerede og argumenterede målgrupper • Opstille design for og analyser til evaluering af kampagnens mentale og adfærdsmæssige effekter Kunne analysere brand identitet og -image og fremkomme med forslag til aktiviteter til fortsat vedligeholdelse/styrkelse af brand equity Ved kursets afslutning skal den studerende kunne:
|
||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||
Formålet er at give den studerende viden og indsigt i fagområdets teorier, modeller og metoder for, hvorledes forskellige kommunikationsformer- og instrumenter kan eksponere, informere, influere og skabe dialog med virksomhedens nationale og internationale interessenter med henblik på at realisere planlagte markedsmålsætninger samt adfærds- og mental responser, herunder opbygning og styrkelse af brands.
Det er endvidere sigtet at sætte den studerende i stand til at analysere og evaluere effekten af de planlagte/iværksatte kommunikationsaktiviteter, herunder foretage estimater af aktiviteternes lønsomhed (ROI/ROMI) på kort og lang sigt |
||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||
Undervisningen gennemføres dels ved
dialogforelæsninger og dels ved 1-2 workshops. Dialogforelæsninger
er en kombination af oversigtsforelæsninger og dialog samt
gruppebaseret casearbejde, hvor der arbejdes med aktuelle/ konkrete
kampagner/ problemstillinger i relation til fagets indhold og
læringsmål.
Workshops er længere, intensive undervisningsforløb, hvor underviseren er coach og katalysator for aktiv diskussion af relevante kommunikationsparametre i gruppediskussioner og præsentationer af dagens gennemgående case |
||||||||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||||
Studieansvarlig, lektor Flemming Cumberland |
||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||
Meddeles senere. |
Sidst opdateret den
19-06-2014