2014/2015 DIP-DMAMU3002U Strategisk Brand Management
English Title | |
Strategic Brand Management |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et quarter |
Placering | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (MM)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 28-08-2014 |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||
Den studerende skal:
• Erhverve viden om de mest centrale begreber, værktøjer, teorier og modeller, der knytter sig til fagmodulets centrale problemstillinger • Etablere en indsigt i den kronologiske udvikling af brand management-tilgangene • Opnå en forståelse af betydningen af de interne ledelses-processer og deres betydning for brand management og relaterede strategier i praksis Vurderingskriterier for målopfyldelsen: Karakteren 12 gives for den præstation, der demonstrerer udtømmende opfyldelse af kursets læringsmål, således som det fremgår af fagbeskrivelserne med ingen eller få væsentlige mangler. Den studerendes centrale færdigheder består i at kunne: • Identificere relevante modeller, teorier og koncepter, som kan bruges til at løse strategiske brand management problemer • Foretage en kritisk vurdering af værdi og relevans af modeller, teorier og koncepter, som er blevet introduceret i kurset – i relation til deres konkrete anvendelse • Tilvejebringe en værktøjskasse med begreber, metoder og konkrete byggeklodser til at kunne skabe konsistente og komplette branding strategier • Skabe grundlaget for en diskussion af, hvorledes de forskellige brand management-tilgange kan udfolde de fremtidige perspektiver • Forstå og analysere relationerne mellem henholdsvis interne og eksterne faktorer af betydning for, hvorledes brand management kan skabe værdi for virksomheden og/eller organisationen i en strategisk kontekst Ved afslutningen af kurset består den studerendes centrale kompetencer i at kunne:
|
||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||
Fagmodulet vil introducere en række forskellige tilgange til,
hvorledes brand management er blevet konceptualiseret, herunder
give en forståelse for forskellige akademiske tilgange samt at
diskutere de praktiske ledelsesmæssige implikationer og tilhørende
beslutninger – både i en national og en international kontekst.
Fagmodulet vil især fokusere på følgende emneområder:
|
||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||
De forskellige brand management-tilgange
transformeres til praktiske værktøjer gennem kurset – og via cases
og de studerendes egne erfaringer og aktuelle/konkrete
problemstillinger i relation til pensum, sikres løbende koblingerne
til praksis.
Undervisningen gennemføres ved dialogforelæsninger, øvelser og mini-cases med efterfølgende plenumdebat samt læring via elektronisk læringsplatform (Learn). |
||||||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | ||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||
Studieansvarlig, lektor Flemming Cumberland
|
||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||
Meddeles senere. |
Sidst opdateret den
28-08-2014