2014/2015 DIP-DMAMV1003U Anvendt forbrugeradfærd
English Title | |
Applied Consumer Behaviour |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et quarter |
Placering | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (MM)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 28-08-2014 |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||
Den studerende skal:
* Erhverve viden om de mest centrale begreber, værktøjer, teorier og modeller, der knytter sig til valgfagets centrale problemstillinger * Kunne anvende relevante statistiske metoder, der knytter sig til valgfagets centrale problemstillinger * Kunne forstå og reflektere over, hvordan og i hvilket omfang disse værktøjer kan anvendes i praksis Vurderingskriterier for målopfyldelsen: Karakteren 12 gives for den præstation, der demonstrerer udtømmende opfyldelse af kursets læringsmål, således som det fremgår af fagbeskrivelserne med ingen eller få væsentlige mangler. Den studerende skal kunne: * Kombinere fagets teorier og metoder med henblik på at kunne løse avancerede problemstillinger af betydning for forbrugerens adfærd * Vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger samt begrunde og vælge relevante analyse- og løsningsmodeller * Udvælge og anvende relevante statistiske metoder i relation til fagets problemområder * Vurdere behovet for at initiere strategiske markedsføringstiltag, der sikrer, at virksomhedens produkter og services kontinuerligt udvikler sig i overensstemmelse med kundernes emotionelle og oplevelses- relaterede ønsker og behov Ved kursets afslutning skal den studerende kunne udvise:
|
||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||
Faget vil indeholde en uddybning og en diskussion
af en række centrale og nyere problemkredse af betydning for
forbrugerens adfærd, såsom:
* Forbrugerintuition * Forbrugertillid * Tilfredshed og loyalitet * Klageadfærd * Finansiel adfærd * Ernæringsadfærd * Videnskalibrering De valgte problemkredse analyseres og diskuteres med udgangspunkt i såvel udvalgte nyere forskningsartikler som i konkrete praktiske eksempler/cases. Der udarbejdes mulige løsninger på såvel teoretiske som praktiske problemstillinger, som vil danne udgangspunkt for anbefalinger til virksomheders praktiske markedsføringsplanlægning på såvel strategisk som taktisk plan. |
||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||
Der vil være tale om et aktivt indlæringsforløb
med kombinationer af oversigtsforelæsninger og dialog. Desuden vil
forekomme gruppebaseret casearbejder med præsentationer samt læring
via elektronisk læringsplatform. Inddragelse af deltagernes egne
erfaringer
og aktuelle/konkrete forbrugerproblemstillinger i relation til fagets pensum vil indgå. |
||||||||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||||
Studieansvarlig, lektor Flemming Cumberland
Der er undervisning mandag uge 35-41 kl. 17.10-20.15 og skriftlig eksamen d. 29. oktober |
||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||
Meddeles senere. |
Sidst opdateret den
28-08-2014