2014/2015 DIP-DMAMV1004U Business-to-Business markedsledelse
English Title | |
Market Leadership in B2B Marketing |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et quarter |
Placering | Første quarter |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (MM)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 28-08-2014 |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||
Den studerende skal
• Opnå opdateret forskningsbaseret viden om fagets teori, metode og praksis • Kunne forstå og reflektere over tilhørende teori, videnskabelige metoder og praksis. Vurderingskriterier for målopfyldelsen: Karakteren 12 gives for den præstation, der demonstrerer udtømmende opfyldelse af kursets læringsmål, således som det fremgår af fagbeskrivelserne med ingen eller få væsentlige mangler. Den studerendes centrale færdigheder består i at kunne: • Anvende fagets metoder og redskaber samt kunne anvende generelle færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse indenfor området B2B markedsledelse. • Vurdere fagets teoretiske og praktiske problemstillinger samt begrunde og vælge relevante analyse- og løsningsmodeller. • Formidle fagets problemstillinger og løsningsmodeller til både fagfæller og ikke-specialister. Den studerendes centrale kompetencer består i at kunne:
|
||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||
Formålet er at give den studerende en omfattende viden om udfordringerne i moderne B2B markedsledelse. Ikke blot er leverandørvirksomheder aktive på dette marked, idet også kundevirksomheder opsøger og etablerer relationer med leverandører og udvikler disse relationer over tid. Uanset om markedet ses fra leverandørvirksomheden eller fra kundevirksomheden er et af de centrale elementer, at der skabes værdi for begge parter. Centralt i faget er derfor forståelsen af værdi, værdiskabelse og det at ekstrahere værdi fra virksomhedens relationer. Fokus er på virksomhedens rolle i markedet, hvad enten det er som kunde eller som leverandør – snarere end på intra-organisatoriske forhold. |
||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||
Undervisningen gennemføres ved dialogforelæsninger og mini-cases. Dialogforelæsninger er her en kombination af oversigtsforelæsninger og dialog med inddragelse af deltagernes egne erfaringer og aktuelle/konkrete problemstillinger i relation til pensum. | ||||||||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||||
Studieansvarlig, lektor Flemming Cumberland
|
||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||
Meddeles senere. |