2014/2015 DIP-DORGU1013U Virksomhedskommunikation og strategisk udvikling
English Title | |
Virksomhedskommunikation og strategisk udvikling |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 10 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Placering | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Min. antal deltagere | 35 |
Max. antal deltagere | 50 |
Studienævn |
Studienævnet for HD (ORG)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 13-11-2014 |
Læringsmål | |||||||||||||||||||||||||||
KURSET UDBYDES IKKE I STUDIEÅRET
2014/2015
Ved fagets afslutning forventes den studerende at kunne: - Anvende og kritisk vurdere teorier indenfor virksomhedskommunikation og strategisk udvikling - Analysere konkrete virksomhedskommunikative problemstillinger - Udvikle forslag til ledelsesmæssige tiltag og argumentere for deres anvendelighed/relevans - Præsentere analyse og forslag til ledelsesmæssige tiltag på en sproglig korrekt, klar, sammenhængende og reflekteret måde Efter aktiv deltagelse i specialiseringsvalgfaget ”Virksomhedskommunikation og strategisk udvikling” vil den studerende have viden om teori, metoder og praksis vedrørende kommunikation i og om virksomheder, herunder: branding, fortællinger, meningsskabelse og om organisationer som komplekse responssive processer. Faget beskæftiger sig således med emner, der spænder fra interpersonel kommunikation til organisationens strategiske kommunikation med omverdenen. Den studerende arbejder også med at forstå og bruge organisationens uformelle kommunikationsnetværk; identitets-, kultur og imageprocesser; samt med ledelse som kommunikation. Den studerende forventes at kunne: Identificere, sammenligne, kombinere og udnytte fagområdets begreber, modeller og teorier med henblik på analyse og løsning af organisatoriske og ledelsesmæssige problemstillinger i forbindelse med virksomhedens kommunikative processer |
|||||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | |||||||||||||||||||||||||||
Det er en forudsætning for at kunne påbegynde 3. semester, at 1. og 2. semester er bestået. | |||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||||||||
Formålet med ”Virksomhedskommunikation og strategisk udvikling” er at:
|
|||||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||||||||
Undervisningen er baseret på dialogforelæsninger og case-diskussioner, hvor de anvendte teoretiske tilgange eksemplificeres gennem anvendelse af illustrative cases, rollespil eller simuleringer samt præsentation/diskussion af konkrete problemstillinger fra deltagernes og eventuelle gæsters virksomheder. Mini-projektarbejdet organiseres som et action-learning projekt. | |||||||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | |||||||||||||||||||||||||||
HD(O) administrationen
|
|||||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||||||||||||
|
Sidst opdateret den
13-11-2014