Læringsmål |
For at opnå karakteren 12 skal den
studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl,
opfylde følgende læringsmål: • Identificere og formulere en
velafgrænset, tværfaglig problemstilling indenfor fagområdet for
interkulturel markedskommunikation, der tager højde for fagområdets
marketingmæssige, organisatoriske, erhvervsøkonomiske, juridiske,
kulturelle, kommunikative og/eller sproglige dimension
• Analysere og diskutere problemstillingen fyldestgørende ved hjælp
af relevant empirisk materiale og relevant faglig litteratur,
herunder:
• Indsamle den relevante empiri under hensyntagen til faglige
kriterier for empiriindsamling
• Vælge og anvende relevante teorier, begreber, metoder og
værktøjer til besvarelsen af problemstillingen
• Argumentere logisk for den eller de valgte løsninger
• Vælge en i forhold til problemstillingen passende balance mellem
refererende fremstilling, selvstændig analyse og fortolkning samt
diskussion
• Demonstrere metode- og formidlingsmæssig sikkerhed, herunder:
• Formulere sig klart og præcist og med anvendelse af det relevante
fagsprog
• Angive sine kilder korrekt og konsekvent i besvarelsen
• Strukturere fremstillingen og præsentere stoffet i en sprogligt
og indholdsmæssigt klart formuleret og disponeret form
For så vidt angår den mundtlige eksamination skal den studerende
kunne:
• Give en kort og dækkende redegørelse for problemstilling og
hovedkonklusioner
• Argumentere for valg af kilder og arbejdsmetode
• Demonstrere fyldestgørende kendskab til projektets indhold
• Perspektivere projektets problemstilling
• Deltage selvstændigt i dialog med eksaminator
• Udtrykke sig på et flydende og varieret sprog med anvendelse af
den relevante fagterminologi |
Prøve/delprøver |
Bachelorprojekt:
|
Prøvens ECTS |
15 |
Prøveform |
Mundtlig prøve på baggrund af skriftligt produkt
Det er en forudsætning for at deltage i den mundtlige prøve,
at det skriftlige produkt er afleveret inden afholdelse af prøven;
inden for fastsat frist. Karakteren gives på baggrund af en
helhedsbedømmelse af det skriftlige produkt og den individuelle
mundtlige præstation. |
Individuel eller gruppeprøve |
Gruppeprøve, grupper bestående af max. 5
studerende |
|
Prøven er en individuel mundtlig prøve med
udgangspunkt i et skriftligt gruppeprojekt. Projektet udarbejdes i
grupper på 2-5 studerende, Dog kan en studerende også udarbejde
projektet individuelt.
Projektsproget er enten dansk eller engelsk efter de studerendes
eget valg.
Den mundtlige prøve foregår som et individuelt forsvar af
bachelorprojektet. Den mundtlige prøve afholdes på
projektsproget. |
|
Den samlede rapport må have følgende maksimale
omfang:
1 studerende: maksimalt 40 sider
2 studerende: maksimalt 60 sider
3 studerende: maksimalt 70 sider
4 eller 5 studerende: maksimalt 80 sider |
Opgavetype |
Bachelorprojekt |
Varighed |
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato og
tidspunkt.
20 min. pr. studerende, inkl. votering, karaktergivning og
begrundelse |
Bedømmelsesform |
7-trins-skala
Den studerendes stave- og formuleringsevne indgår i den
samlede bedømmelse af eksamenspræstationen, dog vægter det faglige
indhold tungest. |
Bestemmelser vedrørende resuméet |
Projektet skal være ledsaget af et resumé på maksimalt 2 sider,
som indgår det samlede sideantal. Resuméet skal skrive på det
modsatte sprog af projektsproget (dansk eller engelsk). |
Bedømmer(e) |
Eksaminator og ekstern censor |
Eksamensperiode |
Sommer |
Syge-/omprøve |
Samme prøveform som ved ordinær prøve
Har den studerende deltaget i
udarbejdelsen af det skriftlige gruppeprojekt til den ordinære
eksamen, men været syg ved den mundtlige prøve, afvikles sygeprøven
på baggrund af en genindlevering af oprindelige gruppeprojekt. Har
den studerede deltaget i udarbejdelsen af det skriftlige
gruppeprojekt til den ordinære eksamen, men er den studerende ikke
bestået ved den mundtlige prøve, afvikles omprøven normalt på
baggrund af en genindlevering af det oprindelige gruppeprojekt. Den
studerende kan dog vælge i stedet at indlevere et nyt, individuelt
udarbejdet projekt inden for en nærmere fastsat frist. Hvis den
studerende ikke har deltaget i udarbejdelsen af det skriftlige
gruppeprojekt på grund af sygdom, kan den studerende deltage i den
mundtlige sygeprøve, hvis vedkommende inden for en nærmere fastsat
frist indleverer et individuelt udarbejdet projekt.
Den studerende har ikke krav på vejledning i forbindelse med
syge-/omprøven.
|
|
Kursets indhold, forløb og
pædagogik |
•At udvælge og besvare en velafgrænset, tværfaglig
problemstilling indenfor interkulturel markedskommunikation
•At identificere de relevante faglige tilgange til
problemstillingen og anvende disse i besvarelsen
•At indsamle og anvende relevant empiri og forskningslitteratur
•At opstille en samlet tværfaglig tilgang og anvende denne
stringent
•At udvise sproglig opmærksomhed i besvarelsen af problemstillingen
Med bachelorprojektet sigtes der mod at opbygge de studerendes
akademiske kompetencer indenfor det tværfaglige felt, som er
interkulturel markedskommunikation. De studerende identificerer
selv deres konkrete interesseområde, udmønter dette i en relevant
problemstilling og besvarer denne.
Indhold
De studerende arbejder med en selvvalgt problemstilling og fordyber
sig i denne. Der introduceres til metode- og formidlingsmæssige
problemstillinger med generel relevans for det videnskabelige
arbejde, og de studerende indgår i diskussioner af de introducerede
problemstillinger og hinandens projekter, ligesom de diskuterer
konkrete faglige valg med deres vejleder.
|
Undervisningsformer |
Forelæsninger,
workshops/klyngevejledning og individuel vejledning. Antallet af
vejledningstimer fremgår projektvejledning på e-campus. |
Foreløbig litteratur |
Rienecker, Lotte, Peter Stray Jørgensen, m.fl. (2005): Den gode
opgave. 3. udgave. Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Rasmussen, Erik Stavnsager, Per Østergaard & Suzanne C.
Beckmann (2006): Essentials of Social Science Research Methodology.
Odense: University Press of Southern Denmark.
In addition: relevant research literature according to the choice
of the student.
|