2015/2016
BA-BIMKV1006U Projektorienteret forløb
|
Sprog |
Dansk |
Kursets ECTS |
15 ECTS |
Type |
Valgfag |
Niveau |
Bachelor |
Varighed |
Et semester |
Starttidspunkt |
Efterår |
Tidspunkt |
Skemaet bliver offentliggjort på
calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for BA i Interkulturel
Markedskommunikation
|
Kursusansvarlig |
- Jørgen Leif Stilling - Department of International Business
Communication (IBC)
|
Primære
fagområder |
- Kommunikation/Communication
- Markedsføring/Marketing
- Sprog/Language
|
Sidst opdateret den
17-08-2015
|
Læringsmål |
For at opnå karakteren 12 skal den
studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl,
opfylde følgende læringsmål:
- udforme en empirisk og teoretisk relevant problemstilling
- indsamle og kritisk vurdere et empirisk materiale som er
relevant for behandlingen af den valgte problemstilling
- vælge, begrunde og anvende en nuanceret og præcis teoretisk
forståelsesramme der er relevant for den valgte
problemstilling
- redegøre for og perspektivere den valgte problemformulering og
dens relevans for praktikforløbets opgaver og for studiets
overordnede målsætning
- præsentere problemstilling, analyse og konklusioner i en form
der opfylder den akademiske genres form- og
sprogkrav
|
Prøve/delprøver |
Projektorienteret forløb:
|
Prøvens ECTS |
15 |
Prøveform |
Skriftligt produkt udarbejdet hjemme |
Individuel eller gruppeprøve |
Individuel |
Omfang af skriftligt produkt |
Max. 20 sider |
Opgavetype |
Projektrapport |
Varighed |
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato
og tidspunkt. |
Bedømmelsesform |
7-trins-skala |
Bedømmer(e) |
En eksaminator |
Eksamensperiode |
Vinter |
Syge-/omprøve |
Samme prøveform som ved ordinær prøve
Den studerende har ikke krav på
vejledning i forbindelse med syge-/omprøven.
|
Beskrivelse af
eksamensforløbet
Opgaven skal – med udgangspunkt i relevant teoretisk og/eller
empirisk litteratur – omhandle en beskrivelse, analyse og
diskussion af opgaver og problemstillinger som den studerende har
været beskæftiget med under forløbet og/eller opgaver som
virksomheden/organisationen er engageret i.
I forbindelse med udarbejdelse af opgaven har studienævnet udpeget
en ansvarlig for de projektorienterede forløb. Denne ansvarlige er
som udgangspunkt også vejleder, og der tilbydes 4 timers vejledning
til opgaven. Hvis den studerende er i projektorienteret
forløb i udlandet og/eller ønsker en anden vejleder, skal
dette aftales med den ansvarlige. En studerende der ønsker at
skrive opgaven på et andet sprog end dansk eller engelsk skal finde
en vejleder, der har det rette sprogkendskab, og denne vejleder
skal godkendes af studienævnet.
Den ansvarlige for det projektorienterede forløb skal være med til
at sikre at den valgte teoretiske og empiriske problemstilling der
påtænkes behandlet i opgaven, er relevant i forbindelse med det
projektorienterede forløb, ligesom den ansvarlige kan være med til
at rådgive i forbindelse med valg af relevant
litteratur.
|
|
Kursets indhold, forløb og
pædagogik |
Forløbet skal have en varighed på mindst 3 måneder på fuldtid
(30+ timer om ugen) eller det minimale antal timer kan fordeles
over en længere periode, fx 15 timer om ugen i 6 måneder. Der skal
være tale om et sammenhængende forløb i samme virksomhed eller
organisation.
Den studerende skal selv finde og indgå en aftale med en
virksomhed/organisation, og i den forbindelse skal
virksomheden/organisationen specificere de opgaver den studerende
skal udføre. Opgaverne skal være relevante i forhold til studiets
kompetenceprofil samt for den studerendes uddannelsesforløb og
opgaverne må gerne have et selvstændigt element. Det følgende er
eksempler på arbejdsopgaver (listen er ikke udtømmende):
- Diverse former for tekstproduktion (dansk og/eller
fremmedsproget)
- Deltagelse i udarbejdelse af markeds- og/eller
kulturanalyser
- Deltagelse i planlægning af messer, konferencer eller
lignende
- Markedsovervågning/Business Intelligence opgaver
- Kommunikationsopgaver (fx inden for PR, intern kommunikation
etc.
Se i øvrigt vejledningen på e-campus.
|
Undervisningsformer |
Udførende arbejde i henhold til den
godkendte praktik-aftale. |
Foreløbig litteratur |
Rienecker, Lotte, Peter Stray Jørgensen, m.fl. (2005): Den gode
opgave. 3. udgave. Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Rasmussen, Erik Stavnsager, Per Østergaard & Suzanne C.
Beckmann (2006): Essentials of Social Science Research Methodology.
Odense: University Press of Southern Denmark.
Desuden: relevant fag- og forskningslitteratur efter den
studerendes eget valg.
|
Sidst opdateret den
17-08-2015