2015/2016 DIP-DINBO2010U Afgangsprojekt
English Title | |
Final Project |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 15 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (IB)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Administrativ kontakt: hdib@cbs.dk | |
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 15-06-2015 |
Læringsmål | |||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den
studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl,
opfylde følgende læringsmål: Den studerende skal:
• Have kendskab til og forståelse for teorier, modeller og metoder fra studiet, der kan anvendes til at belyse en konkret selvvalgt problemstilling. • Kunne udvælge relevante teorier, modeller og metoder og anvende disse til analyse af problemstillingen. • Demonstrere viden om teoriernes, modellernes og metodernes muligheder og begrænsninger. Den studerende skal kunne: • Formulere et relevant og afgrænset problem inden for studiets fagområde, som strukturerer arbejdet med afgangsprojektet. • Analysere den selvvalgte problemstilling på baggrund af de valgte teorier, metoder eller modeller og levere fagligt underbyggede og dokumenterede konklusioner. • Forklare og evaluere de metoder, der bliver anvendt til at belyse problemstillingen. • Forklare og evaluere sammenhængen mellem formulering af problem, udvikling af metode, valg og brug af teori, evt. empiriindsamling, analyse og konklusion. • Formidle resultatet, skriftligt såvel som mundtligt, på et sprogligt og fagligt højt niveau. Den studerende er i stand til: • At identificere, formulere, afgrænse, analysere og løse komplekse problemstillinger inden for studiets fagområde gennem brug af en eksplicit, reflekteret fremgangsmåde (metode) samt videnskabelig teori eller modeller. • At indhente og anvende relevant litteratur både fra pensum for HD 2. del IB-studiets fagelementer og udenfor pensum. • At indsamle, behandle og analysere relevant empirisk materiale på et fagligt grundlag. Den samlede arbejdsbelastning dækker timer fordelt på projektarbejde, vejledning og eksamensaktiviteter. |
|||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | |||||||||||||||||||||||||
Det er en forudsætning for tilmelding til Afgangsprojektet, at 1. og 2. semester er bestået. | |||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||||||
Formålet med det afsluttende afgangsprojekt på fjerde
semester er at bringe den viden, færdigheder og kompetencer, der er
erhvervet i løbet af studiet, i anvendelse på en konkret
problemstilling. Den studerende skal formulere, analysere og
konkludere på en kompleks, selvvalgt problemstilling relateret til
studiets indhold samt formidle disse resultater på et højt fagligt
og sprogligt niveau. Typisk vedrører afgangsprojektet forhold vedr.
en konkret virksomheds planlægning og styring af sine
internationale aktiviteter.
|
|||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||||||
Fremmøde:
Den enkelte studerende tilknyttes en vejleder til projektet der yder vejledning til den studerende igennem processen og vil fungere som eksaminator. Online: Den enkelte studerende tilknyttes en vejleder til projektet der yder virtuel vejledning til den studerende igennem processen og vil fungere som eksaminator. |
Sidst opdateret den
15-06-2015