2015/2016 DIP-DINBV1023U International e-markedsføring, sociale medier og 'big data'
English Title | |
International E-Marketing, Social Media and 'Big Data* |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et quarter |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (IB)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Administrativ kontakt: hdib@cbs.dk | |
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 20-03-2015 |
Læringsmål | |||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den
studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl,
opfylde følgende læringsmål:
|
|||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||||||
Kurset har til formål at sætte den studerende i stand til, at kunne udarbejde en international markedsføringsplan der involverer sociale medier/e-markedsføring, at vurdere den bedste markedsføringsmetode og til at kunne udtænke nye innovative måder at anvende data på. E-markedsføring anvendes i dag bredt og i stigende omfang af virksomheder i alle sektorer. Anvendelse af sociale medier og store datamængder i international markedsføring har ændret måden virksomheder agerer og brander sig på. Dette kombineret med nye måder at drive forretning på har ændret hastigheden for ændringer i markedet og metoderne der anvendes markant. En yderst spændende udvikling er anvendelsen af store datamængder til analyse og mere målrettet markedsføring end tidligere. Bl.a. analyseres Googles og Facebooks forretningsmetoder og disse sættes i perspektiv til andre sektorer. På kurset analyseres anvendelsen af sociale medier, Internettet og anvendelsen af store datamængder "Big Data" i international markedsføringsperspektiv. Kurset belyser kommunikation gennem sociale medier og de muligheder og trusler, der er i en kort og direkte kommunikations vej mellem en virksomheds kunder f.eks. på Facebook eller Twitter. Det kan også forventes, at der på kurset vil være forskellige gæsteforelæsere. (F.eks. var der på kurset i 2014 gæsteforelæsere fra Novo Nordisk IT (NNIT) og Innovationscenteret i Silicon Valley, disse er med til at sætte e-markedsføringsteori i perspektiv til praktisk anvendelse i virksomheder). |
|||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||||||
Fremmøde:
Forelæsninger, teorigennemgang, cases og videoklip vil blive suppleret med intensiv holddiskussion. Den studerende forventes på forhånd at have læst materialet til de respektive forelæsninger med henblik på aktiv diskussions- deltagelse. Online: Fagelementet er baseret på en kombination af virtuelle diskussioner de studerende imellem og en coach på basis af uploadede læringsmaterialer og opgaver. Der arbejdes både individuelt og i grupper. De studerende vil igennem forløbet skulle fortolke materialet og videreformidle dette skriftligt til deres medstuderende. |
|||||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | |||||||||||||||||||||||||
Undervisningen ligger på mandage kl. 17.10 - 19.45 i uge 43 - 49. Afl. af skriftlig opgave d. 7.12 - mundtlig eksamen d. 16.12. |