2015/2016 DIP-DMAMO1015U Afgangsprojekt
English Title | |
Final Project |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 15 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et quarter |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (MM)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Studieadministrator Mimi Rasmussen | |
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 23-06-2015 |
Læringsmål | |||||||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den
studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl,
opfylde følgende læringsmål: Den studerende skal have viden om
samtlige teorier, modeller, begreber og metoder, der er
introduceret i hele uddannelsen. Den studerende skal kunne forstå
og reflektere over, hvordan og i hvilket omfang hvert enkelt
videnselement kan tænkes anvendt på det foreliggende
markedsførings- og/eller strategiske markedsledelsesproblem i
projektet
Den studerende skal kunne: • Vurdere samspillet mellem problem, teori, empiri og problemløsning (handlingsforslag) og begrundelser for de valg, der træffes for problemformulering, teori og informationsindsamling • Anlægge et helhedsperspektiv på virksomheden for de handlingsforslag, der fremsættes, og vurdere graden af målopfyldelse, der inddrager økonomiske kalkulationer og investeringsestimater og kulturelle, ressourcemæssige og kompetencemæssige perspektiver • Analysere mulige markedsførings- og/eller strategiske markedsplaner, som i alle kontaktpunkter vil fremme langvarige og tætte kunderelationer og som før, under og efter introduktionen af virksomhedens tilbud og nye løsninger i markedet sikrer en høj afsætningsøkonomisk effektivitet • Formidle afgangsprojektets problemstilling, teoretiske og metodiske overvejelser og valg, empiriske resultater, konklusioner og løsningsforslag til alle projektets interessenter
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||||||||||
Formålet med afgangsprojektet er, at den studerende skal
dokumentere viden, færdigheder og kompetencer i vidensfeltet
markedsføringsplanlægning og strategisk markedsplanlægning.
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||||||||||
Udarbejdelse af projektet med
vejledning i henhold til nærmere regler.
Projektet kan skrives af 1 eller 2 studerende. Det mundtlige forsvar skal ske individuelt uafhængigt af, om projektet er skrevet af 1 eller 2 studerende. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | |||||||||||||||||||||||||||||
Studieansvarlig, lektor Flemming Cumberland |
|||||||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||||||||||||||
Det er afhandlingens praktiske problemstilling, der danner grundlag for søgning og udvælgelse af litteraturgrundlaget. Det forventes tillige, at den studerende dokumenterer et solidt overblik og indsigt i det samlede pensum, herunder metodepensum, som indgår i HD (MM)-uddannelsen. |