2015/2016 DIP-DMAMO1016U Strategisk markedsledelse, produktudvikling & innovation
English Title | |
Strategic Market Management, Product Development & Innovation |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 10 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Diplom |
Varighed | To quarters |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (MM)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Studieadministrator Mimi Rasmussen | |
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 23-06-2015 |
Læringsmål | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den
studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl,
opfylde følgende læringsmål: • Erhverve viden om de mest centrale
begreber, værktøjer, teorier og modeller, der knytter sig til
kursets centrale problemstillinger
• Erhverve viden om yderligere teoretiske værktøjer og perspektiver, der fokuserer specifikt på de ledelsesmæssige problemstillinger i virksomhedens overordnede strategiske udvikling • Opnå forståelse for, hvordan strategisk markedsledelse, produktudvikling og innovation kan ses som en central fornyelsesproces i virksomheden • Identificere, analysere og udarbejde begrundede forslag til planlægning, organisering og ledelse af innovationsprocessen såvel nationalt som internationalt - under hensyntagen til den konkrete situation og via benyttelse af fagmodulets værktøjskasse • Udvikle konkrete færdigheder til at analysere virksomhedens processer omkring produktudvikling, herunder fremkomme med begrundede forbedringsforslag på såvel operationelt, taktisk som strategisk plan • Udvikle kompetencer med hensyn til at udtænke, formulere og gennemføre strategiske forandringer, som styrker en virksomheds konkurrencemæssige position. • Være i stand til kritisk at begrunde, bedømme og anvende relevant teori til at angive løsninger på et givet problem indenfor problemfeltet.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Faget har to selvstændige prøver:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Formålet med dette kursus er at give den studerende viden om og
forståelse for centrale begreber, teorier og metoder, der omhandler
styring af en given virksomheds innovative aktiviteter i form
af produkter, serviceydelser og procesinnovation – såvel nationalt
som internationalt.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dialogforelæsninger, øvelser, workshops, caseoplæg med efterfølgende plenumdebat samt læring via elektronisk læringsplatform. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studieansvarlig, lektor Flemming Cumberland |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meddeles senere. |