2015/2016 DIP-DMAMU3000U International markedskommunikation & branding
English Title | |
International Marketing Communication & Branding |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et quarter |
Starttidspunkt | Fjerde quarter |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (MM)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Studieadministrator Mimi Rasmussen | |
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 23-06-2015 |
Læringsmål | |||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den
studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl,
opfylde følgende læringsmål: • Opnå viden om og indsigt i
fagområdets anvendte begreber, teorier, modeller og
parametre/værktøjer
• Kunne beskrive, klassificere, strukturere og kombinere fagets begreber, modeller og teorier med henblik på identifikation, analyse og løsning af kommunikative problemstillinger med betydning for virksomhedens ledelsesbeslutninger på såvel nationale som internationale markeder • Selvstændigt, substantielt og logisk sammenhængende rekommandere en kommunikationsstrategi/plan, herunder målsætninger, estimeret budget, forslag til tidsplan og prioritering af aktiviteter med udgangspunkt i definerede og argumenterede målgrupper • Opstille design for og analyser til evaluering af kampagnens mentale og adfærdsmæssige effekter • Kunne analysere brand identitet og -image og fremkomme med forslag til aktiviteter til fortsat vedligeholdelse/styrkelse af brand equity
|
|||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||||
Formålet er at give den studerende viden og indsigt i fagområdets teorier, modeller og metoder for, hvorledes forskellige kommunikationsformer- og instrumenter kan eksponere, informere, influere og skabe dialog med virksomhedens nationale og internationale interessenter med henblik på at realisere planlagte markedsmålsætninger samt adfærds- og mental responser, herunder opbygning og styrkelse af brands.
Det er endvidere sigtet at sætte den studerende i stand til at analysere og evaluere effekten af de planlagte/iværksatte kommunikationsaktiviteter, herunder foretage estimater af aktiviteternes lønsomhed (ROI/ROMI) på kort og lang sigt |
|||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||||
Undervisningen gennemføres dels ved
dialogforelæsninger og dels ved 1-2 workshops. Dialogforelæsninger
er en kombination af oversigtsforelæsninger og dialog samt
casearbejde, hvor der arbejdes med aktuelle/ konkrete kampagner/
problemstillinger i relation til fagets indhold og læringsmål.
Workshops er længere, intensive undervisningsforløb, hvor underviseren er coach og katalysator for aktiv diskussion af relevante kommunikationsparametre i gruppediskussioner og præsentationer af dagens gennemgående case |
|||||||||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | |||||||||||||||||||||||
Studieansvarlig, lektor Flemming Cumberland |
|||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||||||||
Ole E. Andersen: "Reklamakampagnen - analyse, planlægning og evaluering", Grafisk Litteratur, udg. 2014, ISBN-nr.: 978-8-791-17148-2
Pelsmacker, Patrick de, Maggie Gueuens & Joeri Van den Bergh: "marketing Communications - A European Perspective", Prentice Hall/Pearson, udg. 2013, ISBN-nr.: 978-0-273-77322-1 |