2015/2016 DIP-DMAMU3002U Strategisk Brand Management
English Title | |
Strategic Brand Management |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et quarter |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (MM)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Studieadministrator Mimi Rasmussen | |
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 20-03-2015 |
Læringsmål | |||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den
studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl,
opfylde følgende læringsmål: • Erhverve viden om de mest centrale
begreber, værktøjer, teorier og modeller, der knytter sig til
fagmodulets centrale problemstillinger
• Etablere en indsigt i den kronologiske udvikling af brand management-tilgangene • Opnå en forståelse af betydningen af de interne ledelses-processer og deres betydning for brand management og relaterede strategier i praksis • Identificere relevante modeller, teorier og koncepter, som kan bruges til at løse strategiske brand management problemer • Foretage en kritisk vurdering af værdi og relevans af modeller, teorier og koncepter, som er blevet introduceret i kurset – i relation til deres konkrete anvendelse • Tilvejebringe en værktøjskasse med begreber, metoder og konkrete byggeklodser til at kunne skabe konsistente og komplette branding strategier • Skabe grundlaget for en diskussion af, hvorledes de forskellige brand management-tilgange kan udfolde de fremtidige perspektiver • Forstå og analysere relationerne mellem henholdsvis interne og eksterne faktorer af betydning for, hvorledes brand management kan skabe værdi for virksomheden og/eller organisationen i en strategisk kontekst
|
|||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||
Fagmodulet vil introducere en række forskellige tilgange til,
hvorledes brand management er blevet konceptualiseret, herunder
give en forståelse for forskellige akademiske tilgange samt at
diskutere de praktiske ledelsesmæssige implikationer og tilhørende
beslutninger – både i en national og en international kontekst.
|
|||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||
De forskellige brand
management-tilgange transformeres til praktiske værktøjer gennem
kurset – og via cases og de studerendes egne erfaringer og
aktuelle/konkrete problemstillinger i relation til pensum, sikres
løbende koblingerne til praksis.
Undervisningen gennemføres ved dialogforelæsninger, øvelser og mini-cases med efterfølgende plenumdebat samt læring via elektronisk læringsplatform (Learn). |
|||||||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | |||||||||||||||||||||
Studieansvarlig, lektor Flemming Cumberland
Undervisning lørdag kl. 8.55-12.25 i ugerne 41-48 (minus 42) - eksamen tirsdag eller onsdag i uge 51 |
|||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||||||
Meddeles senere. |
Sidst opdateret den
20-03-2015