2015/2016 KAN-CLMEO3007U Ord og tekst i kontekst (KUN Engelsk)
English Title | |
Ord og tekst i kontekst (KUN Engelsk) |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for cand.ling.merc.
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 19-08-2015 |
Læringsmål | |||||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende læringsmål: Formålet med undervisningen er at de studerende skal tilegne sig teoretisk viden om sprog og tekst og anvende denne viden dels analytisk og metateoretisk, dels praktisk og anvendelsesorienteret. De studerende skal således blive i stand til at kommentere, analysere og kritisk tage stilling til egne og andres sproglige produkter på fremmedsproget. Endvidere skal de erhverve færdighed i at anvende deres viden om sproglige strukturer og disses funktion i givne kontekster til selv at producere korrekte og adækvate tekster på fremmedsproget. | |||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||||||||
Med udgangspunkt i autentiske tekster der repræsenterer
forskellige genrer og teksttyper, arbejder de studerende med
udvalgte emner inden for sprog- og tekstteori som kan gå fra
mikroniveau over tekstniveau til makroniveau. Der kan lægges vægt
på relevansen af sammenhængen mellem de forskellige niveauer,
ligesom fokus, hvor det er relevant, kan lægges på kontrastive
aspekter.
|
|||||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||||||||
Forelæsninger m.v.
I undervisningsforløbet udarbejder de studerende et antal eksamensskriveøvelser på engelsk på maks. 6 sider a 2275 typeenheder i alt. Der gives feed-back på opgaverne. I eksamensskriveøvelserne trænes de studerende i på baggrund af en engelsk tekst som de selv har udarbejdet at redegøre for de sproglige, tekstuelle, genremæssige og kommunikationsstrategiske faktorer der karakteriserer den pågældende tekst. De trænes desuden i at anvende korrekte grammatiske strukturer og vendinger på engelsk. |
|||||||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | |||||||||||||||||||||||||||
Se litteratur på fagets side på LEARN |