2015/2016 KAN-CSPKO1004U Politik, Stat og Kommunikation
| English Title | |
| Politik, Stat og Kommunikation |
Kursusinformation |
|
| Sprog | Dansk |
| Kursets ECTS | 5 ECTS |
| Type | Obligatorisk |
| Niveau | Kandidat |
| Varighed | Et semester |
| Starttidspunkt | Forår |
| Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
| Studienævn |
Studienævnet for cand.soc.
|
| Kursusansvarlig | |
|
|
| Primære fagområder | |
|
|
| Sidst opdateret den 14-08-2015 | |
| Læringsmål | |
| For at opnå karakteren 12 skal den
studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl,
opfylde følgende læringsmål: Politik, stat og Kommunikation
Efter at have fulgt faget forventes den studerende at være i stand til : 1. redegøre for det politiske systems og den politiske kommunikations egenlogik, herunder tilblivelsen af det modernes politiske kategorier 2. redegøre for den tiltagende kompleksitet i og de styringsmæssige udfordringer for det politiske system sådan som det udmønter sig i særlige beskrivelser af statens form og enhed 3. anvende fagets teorier til at diskutere strategiske muligheder i forskellige selvbeskrivelser af staten som retsstat, netværksstat, supervisionsstat, sikkerhedsstat eller konkurrencestat mv. |
|
| Forudsætninger for at deltage i kurset | |
| Bemærk at prøven i faget samtidig er en prøve i fagene " Magt og Kommunikation", "Refleksiv Intervention og Kommunikation" og "Projekt i Refleksiv Ledelse og Strategisk Kommunikation", hvorfor at tilmelding til faget forudsætter at man også er tilmeldt fagene " Magt og Kommunikation", "Refleksiv Intervention og Kommunikation" og "Projekt i Refleksiv Ledelse og Strategisk Kommunikation". | |
| Prøve/delprøver | |
| Faget har fælles prøver med | |
| KAN-CSPKO1055U | |
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | |
|
Politik, Stat og Kommunikation:
|
|
| Undervisningsformer | |
| Politik, stat og kommunikation:
Undervisningsformen veksler mellem forelæsninger, plenumdiskussioner, caseøvelser og studenterbårne øvelsestimer. |
|
| Foreløbig litteratur | |
|
NB! vejledende litteratur
|
|