2015/2016
KAN-TH Holistisk Markedsføring
English Title |
Holistic Marketing |
|
Sprog |
Dansk |
Kursets ECTS |
7,5 ECTS |
Type |
Obligatorisk |
Niveau |
Kandidat |
Varighed |
Et semester |
Starttidspunkt |
Forår |
Tidspunkt |
Skemaet bliver offentliggjort på
calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for cand. merc.
|
Kursusansvarlig |
- Torben Hansen - Institut for Afsætningsøkonomi
(AØ)
|
Primære
fagområder |
|
Sidst opdateret den
10-12-2015
|
Læringsmål |
For at opnå karakteren 12 skal den
studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl,
opfylde følgende læringsmål: For at opnå karakteren 12 skal den
studerende med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl,
opfylde følgende læringsmål: Eksamensbesvarelsen skal dokumentere,
at den studerende på kompetent vis kan analysere og strukturere
komplekse problemstillinger med relevans for virksomhedens eller
organisationens markedsføringsindsats. Eksamensbesvarelsen skal
videre kunne dokumentere, at den studerende kan give en kompetent
fremstilling af problemstillingernes mulige løsning og
implikationer heraf. Specifikt skal den studerende i besvarelsen:
- På baggrund af en udleveret problemstilling inddrage mindst tre
af EMF-linjens øvrige obligatoriske fag.
- Udvælge og argumentere for anvendelsen af konkrete
metoder/teorier til analyse af problemstillingen.
- Opstille fagligt argumenterede begrundelser for mulig(e) evt.
løsning(er) på problemstillingen..
- Drøfte mulige konsekvenser ved implementering af den/de
foreslåede løsninger(er).
|
Prøve/delprøver |
Holistisk
Markedsføring:
|
Prøvens ECTS |
7,5 |
Prøveform |
Skriftlig stedprøve |
Individuel eller gruppeprøve |
Individuel |
Opgavetype |
Opgavebesvarelse |
Varighed |
4 timer |
Bedømmelsesform |
7-trins-skala |
Bedømmer(e) |
En eksaminator |
Eksamensperiode |
Forår, Prøven afholdes som en individuel
bedømmelse på basis af den skriftlige eksamensbesvarelse. |
Hjælpemidler der må medbringes |
Med visse hjælpemidler, se nedenfor:
- Skriftlig stedprøve på CBS' computere
- Egne bøger og kompendier
- Tilladte ordbøger
- Tilladte lommeregnere
- Egne noter i papirformat
- Adgang til personlig drev (S-drev) på CBS' netværk
- USB stik til upload af egne noter før eksamen
- Adgang til alle informationer på CBSLearn
- Fuld internetadgang
|
Syge-/omprøve |
Samme prøveform som ved ordinær prøve
Hvis antallet af eksaminander til omprøven tilsiger, at prøven
mest hensigtsmæssigt kan afholdes som mundtlig prøve, vil
sekretariatet give meddelelse om at omprøven afholdes som mundtlig
prøve i stedet. Der vil i så fald være bi-eksaminator, medmindre
prøven er ekstern.
Syge/omprøve finder sted i
august/september.
|
|
Kursets indhold, forløb og
pædagogik |
Kurset følger op på og uddyber liniens helhedssyn på marketing
Med udgangspunkt i en gennemgående, aktuel businesscase, som
introduceres i begyndelsen af kurset, inddrages problemstillinger
vedrørende såvel analysemetoder, kunder (både forbrugere og
virksomheder), konkurrenter, ressourcer, strategier, kultur som
omverden. Kurset vil navnlig fokusere på at øve de studerendes
færdigheder i at analysere og reflektere over
marketingproblemstillinger ved inddragelse af liniens øvrige fag.
Det vises og uddybes i særlig grad, hvorledes liniens forskellige
faglige elementer (metoder, modeller og teorier) kan komplementere
hinanden i forhold til analyse og løsning af praktiske
problemstillinger. Dette svarer til den arbejdssituation, som
økonomer senere kommer ud for gennem arbejde i virksomheder, hvor
der ofte er tale om, at flere fagelementer inddrages i de konkrete
arbejder, og hvor der ofte sker udarbejdelse af skriftlige oplæg.
Kursets formål er således dels at give deltagerne mulighed for at
uddybe kendskabet til praktiske markedsføringsmæssige
problemstillinger, dels at træne overblikket over liniens faglige
elementer.
|
Undervisningsformer |
Klasseundervisning med
dialog. |
Sidst opdateret den
10-12-2015