2016/2017 DIP-DINBV1024U International e-markedsføring, sociale medier og 'big data' (Online)
English Title | |
International E-Marketing, Social Media and 'Big Data* (Online) |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (IB)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Administrativ kontakt: hdib@cbs.dk | |
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 12-04-2016 |
Læringsmål | |||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den
studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl,
opfylde følgende læringsmål:
|
|||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||||
Kurset har til formål at sætte den studerende i stand til, at kunne udarbejde en international markedsføringsplan der involverer sociale medier/e-markedsføring, at vurdere den bedste markedsføringsmetode og til at kunne udtænke nye innovative måder at anvende data på. E-markedsføring anvendes i dag bredt og i stigende omfang af virksomheder i alle sektorer. Anvendelse af sociale medier og store datamængder i international markedsføring har ændret måden virksomheder agerer og brander sig på. Dette kombineret med nye måder at drive forretning på har ændret hastigheden for ændringer i markedet og metoderne der anvendes markant. En yderst spændende udvikling er anvendelsen af store datamængder til analyse og mere målrettet markedsføring end tidligere. Bl.a. analyseres Googles og Facebooks forretningsmetoder og disse sættes i perspektiv til andre sektorer. På kurset analyseres anvendelsen af sociale medier, Internettet og anvendelsen af store datamængder "Big Data" i international markedsføringsperspektiv. Kurset belyser kommunikation gennem sociale medier og de muligheder og trusler, der er i en kort og direkte kommunikations vej mellem en virksomheds kunder f.eks. på Facebook eller Twitter. Det kan også forventes, at der på kurset vil være forskellige gæsteforelæsere. (F.eks. var der på kurset i 2015 gæsteforelæsere fra Novo Nordisk IT (NNIT) og Innovationscenteret i Silicon Valley, disse er med til at sætte e-markedsføringsteori i perspektiv til praktisk anvendelse i virksomheder). |
|||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||||
I forbindelse med kursets gennemførelse får den studerende mulighed for at deltage i ugentlige online forelæsninger samt adgang til en serie pointebaserede videoer relateret til kursusmaterialet. Den studerende får endvidere mulighed for, gennem øvelser og opgaver, løbende at arbejde med og videreformidle kursets materiale til dennes medstuderende. Der tilstræbes et aktivt undervisningsforløb hvor den studerende løbende kan forvente og naturligvis aktivt må bidrage til feedback. Samtidig tilbydes vejledning gennem kursets online coaches. | |||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | |||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | |||||||||||||||||||||||
Undervisningen ligger på i uge 35 - 41. Afl. af eksamensopgave d. 25.10. |