2017/2018 BA-BEBUO1017U Forskningsdesign, metode og mundtlig præsentation
English Title | |
Research Design, Method and Oral Presentation |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HA i europæisk business
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 16-06-2017 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål: Designe et forskningsprojekt, der berører
internationalisering af danske virksomheder. Herunder:
|
||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||
Kurset giver de studerende viden om forskellige typer af forskningsdesign, muligheder og begrænsninger i kvantitative og kvalitative metoder, og evner til kritisk at reflektere over egen produktion af viden. Desuden giver kurset de studerende færdigheder indenfor mundtlig præsentation af faglige problemstillinger.
Kursets indhold og forløb lægger sig tæt op ad de studerendes arbejde med bachelorprojektet og understøtter designet af dette projekt. Det vil sige, at det følger forskningsprocessen og gennemgår de enkelte faser i den. Dog vil der være fokus på det grundlæggende forskningsdesign; særligt sammenhængene mellem undersøgelsesspørgsmål og metodevalg. Desuden opøves de studerendes mundtlige præsentationsfærdigheder. |
||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||
Hold undervisning samt undervisning i mindre grupper. | ||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||
De studerende vil i løbet af kurset samt til den mundtlige eksamen arbejde systematisk med at give hinanden feedback, og de vil modtage feedback fra underviseren i forhold til egne oplæg og med hensyn til deres evne til at give andre konstruktiv og brugbar feedback. | ||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||||
Bemærk: udbydes første gang i forår 2020 |
||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||
Easterby-Smith, M., R. Thorpe & P. R. Jackson (2105): Management & Business Research. 5th edition. London: Sage.
Gabrielsen, J. & T. J. Christiansen (2010): The Power of Speech. København: Hans Reitzels Forlag |