2017/2018 BA-BEOKO1035U Oral interaction
English Title | |
Oral interaction |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for BA i Engelsk og
Organisationskommunikation
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 13-03-2018 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål: Den studerende skal kunne
|
||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||
Det overordnede mål med kurset er at den studerende skal kunne
anvende dansk og engelsk professionelt i komplekse
kommunikationssituationer. Dette indebærer:
Den studerende skal kunne analysere den talte teksts virkemidler, herunder elementer der kan vanskeliggøre forståelse, kunne afkode argumentationsformer og inddrage kulturelle, organisatoriske og sproglige problemstillinger af relevans for forståelsen af interaktionen.
Den teoretiske del af kurset er interdisciplinær, og udgøres af fagområderne kultur, kommunikation, retorik, social psykologi og organisationsadfærd. Gennem teori og praktiske øvelser skal den studerende kunne sikre professionel kommunikation på engelsk ved at identificere og analysere relevante kommunikative, kulturelle og interpersonelle problemstillinger i en kommunikationssituation og tilpasse kommunikationsstrategier og sproglige valg herefter. Den studerende skal dermed kunne rådgive virksomheden og dens medarbejdere i sproglige, kulturelle og kommunikative spørgsmål, og gør dem i stand til at præsentere på en made, der er tilpasset formålet og målgruppen.
|
||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||
Undervisningsmetoderne varierer afhængigt af indholdet i den enkelte undervisningsgang. Eksempler kan være: forelæsninger, Q&A sessions, diskussioner, studenter- fremlæggelser. | ||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||
I kurset gives der feedback på samtlige skriftlige opgaver og mundtlige præsentationer. I forbindelse med de mundtlige præsentationer gives der først feedback af klassen, og derefter af underviseren. | ||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||||
Den studerende anbefales at have fulgt og/eller gennemført tidligere kurser i BA EOK-programmet. |
||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||
Hargie, Owen (2016): Skilled Interpersonal Communication 6th
ed. (London: Routledge)
|