Læringsmål |
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål: Den studerende skal kunne:
- Udvælge og formidle information i en bestemt kontekst
- Producere velstrukturerede og klare tekster
- Anvende relevant fagterminologi og overholde de relevante
genrekonventioner
- Tilpasse målsprogsteksten til modtageren,
kommunikationssituationen og tekstens funktion
- Udtrykke sig skriftligt på fremmedsproget uden
kommunikationsforstyrrende og grammatiske fejl
- Udtrykke sig varieret og idiomatisk på fremmedsproget
- Demonstrere evne til at anvende ordbøger og andre hjælpemidler
på en hensigtsmæssig måde
- Finde og uddrage information om et eller flere definerede emner
på dansk eller engelsk
- Udforme fyldestgørende svar på spørgsmål i
pensum
|
Prøve/delprøver |
Kommunikation
på tværs:
|
Prøvens
ECTS |
7,5 |
Prøveform |
Skriftligt produkt udarbejdet hjemme |
Individuel eller gruppeprøve |
Individuel prøve |
Omfang af skriftligt produkt |
Max. 3 sider |
Opgavetype |
Casebesvarelse |
Varighed |
24 timer til udarbejdelse |
Bedømmelsesform |
7-trins-skala |
Bedømmer(e) |
Eksaminator og ekstern censor |
Eksamensperiode |
Sommer |
Syge-/omprøve |
Samme prøveform som ved ordinær
prøve
|
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik |
Undervisningen foregår primært på engelsk. Udprøvningen kan
foregå som en kombination af engelsk og dansk.
Kursets fokus er, at den studerende skal opbygge færdigheder i
selvstændig skriftlig formidling af information om danske
økonomiske og samfundsmæssige forhold. Formidlingens målgruppe kan
være diverse udenlandske interessenter, erhvervsvirksomheder og
organisationer, og dermed er det sproglige fokus på engelsk som et
professionelt formidlingssprog.
Ud over en gennemgang af relevante økonomiske sammenhænge på et
overordnet niveau for at give de studerende den nødvendige
kontekstuelle baggrundsviden og forståelse, arbejdes der i kurset
med relevante genrer, webtekster, fagterminologi, sproglig
korrekthed, tekststrukturer samt formidling af indhold på tværs af
sprog, kulturer og målgrupper.
Der lægges i kurset også vægt på, at den studerende selvstændigt
producerer tekster og derigennem skærper den sproglige og
stilistiske bevidsthed.
|
Undervisningsformer |
Arbejdsformerne kan omfatte forelæsninger,
mini-workshops, holdundervisning, mundtlige og skriftlige øvelser,
individuelt og gruppevis mv. |
Feedback i undervisningen |
Individuel skriftlig feedback på øvelsesopgaver,
kombineret med peer feedback og generel feedback fra
underviseren. |
Studenterarbejdstimer |
Undervisningsrelaterede aktiviteter |
156 timer |
Eksamen (inkl. eksamensforberedelse) |
50 timer |
|
Foreløbig litteratur |
- Bovée, Courtland L. & John V, Thill (2016). Business
Communication Today, 13th ed., Pearson
- Canavor, Natalie (2012). Business Writing in the Digital
Age. Sage Publications Inc.
- Redish, Janice (2007). Letting Go of the Words, Writing Web
Content that Works. Elsevier Inc.
- Swan, Michael (2009). Practical English Usage, 3rd ed.
Oxford
|