2017/2018 BA-BHAAV4025U Digital Mediestrategi
English Title | |
Digital Media Strategy |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et quarter |
Starttidspunkt | Andet quarter |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Max. antal deltagere | 100 |
Studienævn |
Studienævnet for HA i erhvervsøkonomi
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 27-11-2017 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål:
|
||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||
Faget fokuserer på både det operationelle, det taktiske og det strategiske niveau omkring online promotion strategi – med udgangspunkt i centrale og nyere problemkredse, såsom:
- Interaktive medier og virksomheden - Den digitale forbruger og købsadfærd - Planlægning og anvendelse af interaktive medier i virksomhedens promotion strategi - Direkte respons versus branding på digitale medier - Effektmåling og evaluering af digital kommunikation - Anvendelse af sociale medier i kommunikationsprocessen - Anvendelse af mobile platforme i kommunikationsprocessen - Digitale forretningsmodeller, muligheder og begrænsninger
De valgte problemkredse analyseres og diskuteres med udgangspunkt i såvel udvalgte nyere forskningsartikler som i konkrete praktiske eksempler/cases.
Der udarbejdes mulige løsninger på såvel teoretiske som praktiske problemstillinger, som vil danne udgangspunkt for anbefalinger til virksomheders praktiske markedsføringsplanlægning på såvel strategisk som taktisk plan. |
||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||
Der vil være tale om et aktivt indlæringsforløb
med kombinationer af oversigtsforelæsninger og dialog. Desuden vil
forekomme gruppebaseret case arbejder med præsentationer samt
læring via elektronisk læringsplatform.
Inddragelse af deltagernes egne erfaringer og aktuelle/konkrete problemstillinger i relation til fagets pensum vil indgå. Der opereres med 12 undervisningsrunder á 3 undervisningstimer |
||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||
Mindre opgaver i undervisningen med præsentation
og feedback
Pre-test i form af en prøveopgave der simulerer eksamen |
||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||
Chaffey, Dave. m.fl.: Digital marketing, Strategy, Implementation &Practice Pearson Education Limited, 2015. 6.ed Paperback ISBN-13: 978-1292077611
Supplerende materiale i form af artikler, noter og lignende i forbindelse med undervisningen/blended learning/Learn |