2017/2018 BA-BIMKO1019U Kvantitativ metode
English Title | |
Quantitative Methods |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for BA i Interkulturel
Markedskommunikation
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 27-06-2017 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål:
|
||||||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||||||||
Bemærk at prøven i faget har fælles udprøvning med kurset "Videnskabsteori og kvalitativ metode", hvorfor tilmelding til dette fag forudsætter at man også er tilmeldt faget "Videnskabsteori og kvalitativ metode". | ||||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||||
Kursets mål er at gøre de studerende i stand til at arbejde kompetent med relevante kvantitative metoder både i projekter og opgaver i løbet af deres uddannelse og i deres fremtidige erhvervskarriere. Kurset fokuserer på anvendelse af kvantitative metoder i forhold til faktiske problemstillinger og data og lægger stor vægt på fortolkning og anvendelse af analyser og resultater. Udover selv at analysere data lærer de studerende at forholde sig kritisk til andres brug af kvantative metoder og statistiske analyser.
Kurset dækker følgende emner:
Kurset udprøves sammen med det sideløbende kursus i Videnskabsteori og kvalitativ metode, og vi lægger vægt på at relatere de to kurser til hinanden, og at arbejde med problemstillinger der kan belyses både kvantitativt og kvalitativt.
Kurset er bygget op omkring ugentlige forelæsninger der dækker det mere teoretiske, med tilhørende øvelsestimer hvor teorien bringes i anvendelse. Derudover vil der være forskellige online læringsaktiviteter og vejledning af eksamensgruppernes projektrapporter. |
||||||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||||
Forelæsninger, øvelsestimer, afleveringsopgaver med peer feedback, vejledning i forbindelse med eksamensopgave. | ||||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||||
Feedback gives i de ugentlige øvelsestimer hvor der arbejdes med analyseopgaver, samt i vejledning op til eksamen. | ||||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||||||
Vejledende litteratur: Grundbog: Agresti, Alan, Franklin, Christine A. & Klingenberg, B. 2017. Statistics: The Art and Science of Learning from Data. 4th Edition. Pearson.
Derudover kapitler om spørgeskemadesign f.eks.
Kapitler om eksperimentdesign f.eks.
|