2017/2018 BA-BIMKO1602U Tekster i organisationen
English Title | |
Writing Professional Texts |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for BA i Interkulturel
Markedskommunikation
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 11-10-2017 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål:
|
||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||
Undervisningen foregår primært på engelsk, men
der indgår også kursusmateriale på dansk, fx i form af caseopgaver
og artikler om danske erhvervsforhold med henblik på at formidle
information om danske forhold til en international engelsktalende
målgruppe. Kurset udprøves på engelsk.
På baggrund af den gennemgåede teori og de gennemgåede metoder
skal den studerende producere skriftlige tekster på engelsk
med udgangspunkt i cases og lignende oplæg. Den
selvstændige tekstproduktion er et væsentligt element i kurset.
Derudover træner de studerende sproglig bevidsthed og kritisk sans
som en metode til at kvalitetssikre egne og andres tekster.
|
||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||
Kurset består af en kombination af
holdundervisning, workshops, diskussioner, oplæg fra studerende,
peer evaluation samt mundtlige og skriftlige øvelser. For at sætte
kurset ind i en realistisk og praktisk sammenhæng vil en del af
kurset være bygget op omkring en eller flere caseopgaver.
De studerende får individuel feedback på et antal skriftlige øvelsesopgaver. |
||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||
Individuel skriftlig feedback på øvelsesopgaver kombineret med generel feedback til hele holdet fra underviseren. Derudover peer feedback i forbindelse med gruppeopgaver. | ||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||
Vejledende litteratur:
|