2017/2018 BA-BIMKV1014U Visuel identitet og profil
English Title | |
Visual Identity and Profile |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Max. antal deltagere | 85 |
Studienævn |
Studienævnet for BA i Interkulturel
Markedskommunikation
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 13-02-2017 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende læringsmål: Målbeskrivelse: Den studerende skal være i stand til at analysere og vurdere en virksomheds eller organisations visuelle udtryk. Ved eksamen forventes det at egne iagttagelser kan sættes i relation til fagets teori og modeller, og at indsamlet data kan dokumentere styrker og svagheder ved virksomhedens valg af visuel identitet og profil | ||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||
Virksomheders identitet og profil kommer til udtryk i en bred vifte af trykt og digital information eller blot grafisk design. Dertil kommer andre visuelle artefakter så som produktdesign, emballagedesign og fysisk indretning af virksomheden. Formålet med faget er at give den studerende en mulighed for at kunne vurdere en virksomheds visuelle identitet og profil, for der igennem at kunne deltage kvalificeret i planlægning af et brand. Det gælder planlægning af både eksternt og internt branding. Der lægges i undervisning vægt på, at den studerende opnår et
teoretisk fundament til at analysere virksomhedens visuelle profil
og dens marketingaktivitet. Den studerende skal blive i stand til
at identificere problematikker gennem egne iagttagelser og udpege
de teorier og modeller der kan relateres hertil. Det omfatter teori
og modeller indenfor branding, visuelle symboler, værdier og ikke
mindst teori om design og de værktøjer, der ligger i en
designers værktøjskasse.
|
||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||
Undervisningen består af forelæsninger hvor fagets teori præsenteres og eksemplificeres. Undervisningen vil inddrage oplæg til diskussion gennem øvelser. Desuden vil der være opgaver der løses i grupper og præsenteres i plenum, som giver de studerende mulighed for at afprøve teorierne. | ||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||
Opgaver med relation til fagets teori løses i grupper og præsenteres ugen efter i auditoriet. Feedback gives fra studerende og underviseren i auditoriet. | ||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||
Litteratur:
12 til 15 akademiske artikler der kan hentes fra databeser
|