2017/2018 BA-BKOMV1017U Kommunikationsteori- og strategi: Strategisk kommunikation i mediesamfundet
English Title | |
Strategic Communication in a Society of Mass Media |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og
virksomhedskommunikation, BSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 21-02-2017 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål: Den studerende skal kunne:
|
||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||
Spillereglerne ændrer sig i disse år for virksomhederne og
deres strategiske kommunikation. Medarbejdere, myndigheder og
medier stiller nye og større krav, og mediesamfundet kan på
kort tid ændre virksomhedernes og organisationernes
eksistensgrundlag.
|
||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||
Forelæsninger og øvelsestimer fokuserer hver uge på et særligt tema inden for strategisk kommunikation. Forelæsningerne vil fokusere på pensum, mens øvelsestimerne vil handle om konkrete cases og øvelser. Hertil kommer, at forelæsningerne hver uge kort vil introducere en mere studienært tema med relevans også for den afsluttende opgaveskrivning: Hvad er akademisk analyse, hvad er en god skriftlig fremstilling, forholdet mellem teori og empiri etc. | ||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||
Feedback to students is a vital part of the
course. Feedback is ensured in four ways:
Teachers are available both upon appointment to offer dialogue and feedback Q&A sessions for an entire class. Regular short assignments: By giving one or more short assignments during the semester students get needed feedback. Individual feedback sessions after exams: Students are welcome for further one-on-one after exam. |
||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||
Pensum:
• Jesper Højberg Christensen, Når Forretningen kommunikerer – Topledelsens Nye Strategier, Gyldendal Business, 2010. KØBES • Kresten Schultz Jørgensen, Virksomhedens Omdømme, Gyldendal Business, 2014. KØBES • Henrik Merkelsen, Håndbog i strategisk public relations, Samfundslitteratur 2010. KØBES • Duane Windsor, Theories and theoretical roots of Public Affairs, Harris & Fleischer, The Handbook of Public Affairs, SAGE, 2005. • William D. Obermann, A conceptual look at the strategic ressource dynamics of public affairs, Journal of Public Affairs, november 2008. |