Læringsmål |
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål:
- Identificere og afgrænse en empirisk baseret problemstilling
under HA-psyk’s fagområde, der kan behandles inden for
BA-projektets rammer
- Forklare undersøgelsesmetoden, herunder sammenhængen mellem
problemformulering, metode, teori, data, analyse og konklusion
- Gennemføre en empirisk undersøgelse af problemstillingen med
inddragelse af relevant teori
- Kritisk vurdere de valgte teorier og forklaringsmodeller,
herunder deres videnskabsteoretiske baggrund og konsekvenser
- Gøre rede for analysens konklusion og dens grundlag i projektet
samt dens relevans for det faglige område, projektet befinder sig
i
- Reflektere over egen læring i forbindelse med formulering og
besvarelse af projektets problemstilling.
- Strukturere fremstillingen og stoffet i en sprogligt og
indholdsmæssigt klart formuleret og disponeret
form
|
Prøve/delprøver |
Bachelorprojekt:
|
Prøvens
ECTS |
15 |
Prøveform |
Mundtlig prøve på baggrund af skriftligt produkt
Det er en forudsætning for at deltage i den mundtlige prøve,
at det skriftlige produkt er afleveret inden afholdelse af prøven;
inden for fastsat frist. Karakteren gives på baggrund af en
helhedsbedømmelse af det skriftlige produkt og den individuelle
mundtlige præstation. |
Individuel eller gruppeprøve |
Individuel mundtlig prøve på baggrund af
gruppeopgave |
Antal personer i gruppen |
4-5 |
Omfang af skriftligt produkt |
Max. 80 sider |
|
Projektrapporten må have flg. omfang plus bilag:
5 studerende: max 80 sider
4 studerende: max 80 sider
3 studerende: max 70 sider
2 studerende: max 60 sider
1 studerende: max. 40 sider |
Opgavetype |
Bachelorprojekt |
Varighed |
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato og
tidspunkt.
30 min. pr. studerende, inkl. votering, karaktergivning og
begrundelse |
Bedømmelsesform |
7-trins-skala
Den studerendes stave- og formuleringsevne indgår i den
samlede bedømmelse af eksamenspræstationen, dog vægter det faglige
indhold tungest. |
Bestemmelser vedrørende resuméet |
Resumeet skrives på engelsk (max 250 ord) og indgår ligesom
anden tekst i projektet i den samlede bedømmelse |
Bedømmer(e) |
Eksaminator og ekstern censor |
Eksamensperiode |
Sommer og Sommer |
Syge-/omprøve |
Samme prøveform som ved ordinær prøve
For syge-/omprøven gælder samme
prøveform som ved ordinær prøve. For omprøve gælder desuden
følgende bestemmelser: Hvis Bachelorprojektet er udarbejdet af én
studerende, og denne ikke består, betragtes Bachelorprojektet som
ikke-acceptabel. Forud for omprøven skal der derfor ske en fornyet
gennemarbejdning af Bachelorprojektet med henblik på en forbedring
af dette. Som grundlag herfor afgiver eksaminatorerne senest 2 uger
efter den mundtlige eksamination en skriftlig kritik af
Bachelorprojektet .
Hvis bachelorprojektet er udarbejdet af to eller tre studerende, og
en studerende ikke består, skal vedkommende til en mundtlig
omprøve. Hvis Bachelorprojektet er udarbejdet af to eller tre
studerende, og ingen af de studerende opnår en beståelseskarakter,
betragtes afhandlingen i sin helhed som ikke-acceptabel. Forud for
omprøven skal der derfor ske en fornyet gennemarbejdning af
Bachelorprojektet med henblik på en forbedring af dette. Som
grundlag herfor afgiver eksaminatorerne senest 2 uger efter den
mundtlige eksamination en skriftlig kritik af Bachelorprojektet.
Er den studerende syg ved det mundtlige forsvar, skal
Bachelorprojektet ikke afleveres igen.
|
Beskrivelse af
eksamensforløbet
projektarbejdet gives der 7 vejledningstimer til projekter med 1
studerende, 12 vejledningstimer til grupper med 2, 16 timer til
grupper med 3 studerende, 18 timer til grupper med 4
studerende og 20 timer til grupper med 5 studerende eller
deroverAfleveringsfristen oplyses på e-campus.
Inden for rammerne af det udarbejdede projekt afholdes der
individuelt mundtligt forsvar. Bedømmelsen er individuel og tager
form af en helhedsbedømmelse af det skriftlige produkt samt den
mundtlige individuelle eksamination. Ved bedømmelsen indgår
endvidere den studerendes stave- og formuleringsevne i
bedømmelsesgrundlaget, jf. dog § 12, stk. 2. Bedømmelsen er et
udtryk for en helhedsvurdering af det faglige indhold samt stave-
og formuleringsevne, dog vægter det faglige indhold
tungest.
|
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik |
Bachelorprojektet tager udgangspunkt i det samlede studieforløb
og er et selvstændig eller gruppebaseret
projektarbejde.
|
Undervisningsformer |
Som indledning til projektforløbet afholdes en
speeddating med forskellige vejledere, en
introduktionsforelæsning/ workshop og en
bachelorprojekt-konference workshop foruden vejledning. |
Feedback i undervisningen |
Feed-back gives gennem semesteret på forskellige
måder;
1. Den løbende vejledning gennem hele semesteret, hvor vejlederen
giver de studerende løbende feedback på deres skriftlige udkast og
relevante diskussioner omkring deres projekt.
2.Slut Dec; et problemstillings- & speeddating seminar, der har
til formål at få pitch´et jeres ideer for forskellige supervisorer
og få feedback på dem. Workshoppen skal ses som en feedback i
forhold til den første aflevering på learn senest 18. januar.
3. Slut Jan; en introforelæsning, der er med til at give jer
feedback på jeres foreløbige problemformuleringer.
4. I slut April/ start Maj: en konference workshop. Her præsenterer
I jeres projekter for en mindre del af holdet og får konstruktivt
peer -feedback fra udvalgte medstuderende og fra flere vejledere,
der vejleder andre projekter på programmet.
|
Studenterarbejdstimer |
Forelæsninger |
5 timer |
Udarbejdelse af projekt og deltagelse i eksamen |
545 timer |
|
Yderligere oplysninger |
Udbydes første gang i foråret
2017
|