2017/2018 DIP-DORGO1035U HD-Afgangsprojekt
English Title | |
HD-Afgangsprojekt |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 15 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (ORG)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 30-08-2017 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål: - Anvende og kritisk vurdere teorier indenfor
organisation og ledelse
- Analysere konkrete organisatoriske og ledelsesmæssige problemstillinger - Udvikle og kontrastere forslag til ledelsesmæssige tiltag og argumentere for deres anvendelighed/relevans - Præsentere analyse og forslag til ledelsesmæssige tiltag på en sproglig korrekt, klar, sammenhængende og reflekteret måde Henholdt til målbeskrivelsen i bekendtgørelse om den erhvervsøkonomiske diplomuddannelse HD, skal den studerende opfylde følgende eksamensmål: For at opnå karakteren 12 skal den studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler, opfylde følgende eksamensmål: • Den studerende skal selvstændigt tilrettelægge og gennemføre empiriske undersøgelser af konkrete organisatoriske/ledelsesmæssige problemstillinger. • Den studerende skal opstille et begrundet undersøgelsesdesign. • Den studerende skal begrunde og kritisk vurdere teorivalg i forhold til at finde svar på identificerede problemstillinger og til at identificere nye handlemuligheder. • Den studerende skal kunne arbejde systematisk og detaljeret med empiriske data i en analyseproces, og kunne beskrive denne metodologiske arbejdsproces • Den studerende skal beskrive konkrete handlemuligheder for ledere og andre med hensigt på at håndtere det identificerede problem. • Den studerende skal kritisk reflektere over forskellige teorier, deres udgangspunkt, idéer, forklaringskraft og begrænsninger. • Den studerende skal diskutere/reflektere over sin egen rolle i undersøgelsen. • Den studerende skal reflektere over sin egen organisatorisk praksis med udgangspunkt i erfaringer fra arbejdet med undersøgelsen. • Den studerende skal præsentere sin analyse på en sproglig korrekt, klar, sammenhængende og reflekteret måde. |
||||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||||||
Studiet udgør et progressivt forløb, hvorfor det er en forudsætning for tilmelding til Afgangsprojektet, at den studerende har bestået eller er tilmeldt prøverne på 1., 2. og 3. semester | ||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||
Arbejdsformen, der skal anvendes, afgøres af den studerende og dennes selvstændige indsats for at identificere, dokumentere og analysere et problem eller en problemstilling inden for feltet organisation og ledelse. Den studerendes opfyldelse af ovenstående mål søges understøttet gennem tildeling af en faglig vejleder og ved et antal mindre projektworkshops. | ||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||
LEARN-refleksioner, quizzes, multiple choice tests | ||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||||||||
HD(O) administrationen
|