2017/2018  KAN-CCMAO1023U  Revision 1

Niveau Kandidat
Starttidspunkt Efterår
Studienævnet for cand.merc.aud.
  • Thomas Riise Johansen - Institut for Regnskab og Revision (RR)
  • Regnskabsvæsen og økonomistyring/Accounting
Sidst opdateret den 28-06-2017

For at opnå karakteren 12 skal den studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende læringsmål:
  • Forklare de grundlæggende revisionsmæssige begreber, principper og metoder
  • Analysere konkrete problemstillinger ud fra de revisionsmæssige begreber, principper og metoder
  • Forklare og anvende relevant teori til at planlægge en revisionsopgave
  • Forklare og diskutere revisionsmæssige overvejelser ved revisionens udførelse
  • Analysere de rapporteringsmæssige konsekvenser af revisionens konklusioner
  • Identificere den for en revisionsmæssig problemstilling relevante regulering, analysere problemstillingen ud fra denne regulering, og konkludere på denne analyse
Revision 1:
Prøveform Skriftlig stedprøve på CBS' computere
Opgavetype Opgavebesvarelse
Varighed 4 timer
Bedømmer(e) En eksaminator
Eksamensperiode Efterår og Vinter
Hjælpemidler Med visse hjælpemidler, se nedenfor:
Den studerende må medbringe
  • USB-stik til upload af noter, bøger og kompendier i ikke-eksekverbare formater (ingen programstumper, værktøj, installérbare programmer o. lign.)
  • Lommeregner efter eget valg
  • Bøger (herunder oversættelsesordbøger), kompendier og noter i papirformat
Den studerende har adgang til
  • Adgang til CBSLearn
  • Adgang til personligt drev (S-drev) på CBS´ netværk
  • Udvidet IT-pakke
Ved alle skriftlige stedprøver har den studerende adgang til IT-basispakken (Microsoft Office (minus Excel), digital pen og papir, 7-zip file manager, Adobe Acrobat, Texlive, VLC player, Windows Media Player). BEMÆRK: Det er ikke tilladt at kommunikere med andre under prøven : Læs nærmere om hjælpemidler og IT-pakker her
Hvis antallet af eksaminander til omprøven tilsiger, at prøven mest hensigtsmæssigt kan afholdes som mundtlig prøve, vil sekretariatet give meddelelse om at omprøven afholdes som mundtlig prøve i stedet. Der vil i så fald være bi-eksaminator, medmindre prøven er ekstern.

Revision 1 vedrører revisionsprocessen ved revision af årsregnskaber, herunder særligt revisionens planlægning, udførelse og rapportering.

Faget består af storholdsforelæsninger i kombination med holdundervisning. Der tilbydes feedback og bedømmelse på 1 frivillig opgave i løbet af Revision 1.
Feedback på en besvarelse til en frivillig opgave. Derudover diskuteres case-problemstillinger i holdundervisningen og der er her undeviserfeedback på diskussionen.
Undervisning 51 timer
Eksamen 4 timer