2017/2018 KAN-CCMAV1020U Revisionskvalitet og kvalitetsstyring
English Title | |
Audit quality and quality assurance |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Max. antal deltagere | 80 |
Studienævn |
Studienævnet for cand.merc.aud.
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Tilsynschef Martin Samuelsen og øvrige medarbejdere fra Erhvervsstyrelsens revisortilsyn, er de primære undervisere på faget. Derudover inddrages gæsteundervisere fra bl.a. revisionsvirksomheder og væsentlige regnskabsbrugere. | |
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 21-06-2017 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål: Målet med faget Revisionskvalitet og kvalitetsstyring
er, at den studerende efter undervisningsforløbet i faget kan:
|
||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||||
Afsluttet hovedfaget i revision, dvs. ”Revision 1”og ”Revision 2”, altså kendskab til revisionsteori på kandidatniveau. | ||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||
Fagets formål er at give den studerende et mere indgående kendskab til de kvalitetskrav der stilles ved planlægningen, udførelsen og konklusionen på en revision, og hvorledes disse kvalitetskrav kan imødekommes i praksis.
Fagets formål er endvidere, at give de studerende et kendskab til revisionsvirksomhedernes kvalitetsstyring i praksis og kravene hertil.
Som led i ovenstående vil faget give de studerende et tæt kendskab til det offentlige tilsyn med revisionsvirksomheder og revisorer både på nationalt og internationalt plan.
Faget er baseret på, at den studerende som forberedelse til de enkelte lektioner læser relevant litteratur samt forbereder eventuelle cases, som vil danne grundlag for diskussioner i undervisningen. Lektionerne vil bestå af en kombination af oversigtsforelæsninger og diskussion af litteratur og cases. Undervisningen er således baseret på dialogbaseret pædagogik og stiller store krav til den studerendes forberedelse og aktive deltagelse. |
||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||
Dialog-baseret undervisning baseret på litteratur og cases | ||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||
Facilitering af gruppediskussioner omkring case-problemstillinger, herunder underviserfeedback på diskussionen | ||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||
|